Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sprout Startup van het Jaar 2015

Windowsketch

De verkiezing is gesloten. Eindstand voor Windowsketch: 62 stemmen.

Floris Sanders tovert met Windowsketch de winkeletalage om in een dynamische reclamevenster. Zo kunnen retailers, maar ook adverteerders klanten lekker maken met hun aanbiedingen.

Daarvoor gebruikt hij een beamer, die een beeld van twee vierkante meter op een van een speciale folie voorziene etalageruit kan projecteren. In combinatie met een contentplatform kan de winkelier zo videocommercials in zijn etalage vertonen, of natuurlijk een display met de laatste aanbiedingen. Doordat Windowsketch ook slimme Israëlische techniek inbouwt die eyeballs meet, biedt zijn systeem ook inzicht in hoeveel mensen kijken, en zelfs welk geslacht ze hebben. Wie zijn etalageruit als display gebruikt, kan bijna vanzelfsprekend ook kortingsbonnen uitdelen met QR-codes.

Windowsketch richt zich op grotere ketens, die hun etalages zo goed mogelijk willen exploiteren en leeft van de marge op installatie, onderhoud en beheer van de apparatuur en een fee over de advertentiegelden. “Het belangrijkste daarvan wordt op termijn het campaignmanagement. Ons platform wordt pas echt interessant als we 100 tot 200 winkels met elkaar kunnen verbinden.”

Lees de pitch van Windowsketch als Sprout Startup van de Week