Shake-On

De verkiezing is gesloten. Eindstand voor Shake-on: 121 stemmen.

Van contactgegevens uitwisselen tot cashless betalen: Shake-on heeft grootste plannen met zijn slimme polsbandje voor congressen en festivals. Het hart van in Delft ontwikkelde armband bestaat uit een chip met bewegingssensor, die handenschudden kan onderscheiden van bijvoorbeeld high five’en, boksen en zwaaien.

In combinatie met beacons werkt het bandje ook als een soort Google Analytics voor events, met real-time inzicht in bezoekersstromen bijvoorbeeld. Het business model van Shake-on is gestoeld op het verkopen en verhuren van bandjes, het betalen voor inzicht in bezoekersstromen van een evenement en het gebruik als toegangsbewijs en betaalmiddel. 

Geboren Iraniër en voormalig student aan de Erasmus Universiteit Babak Heydari bedacht het systeem. Hij haakte achtereenvolgens Anton de Bode (techniek) en Jouri Schoemaker (marketing en sales). 

Dankzij een pre-seed-ronde van 100.000 euro is de productie van de eerste lading bandjes eind vorig jaar gestart, waarna de officiële introductie plaatsvond tijdens Web Summit in Dublin. In april levert de startup 5.000 bandjes voor De week van de ondernemer en 1.000 voor TEDx in Delft. 

Lees hier de pitch van Shake-on als Startup van de Week

Sprout Startup van het Jaar 2015

House of Eleonore
minibrew
maarten van den biggelaar
Proforto
SpaceBoxx
Camarilla
Shake-on
Legalmatters