Recruitz.io

Deze verkiezing is gesloten. Recruitz.io haalde 1053 stemmen.

Wat: Recruitingsoftware
Wie: Lars Wetemans
Sinds: 2015
Pay-off: 'Next-gen job advertising'

Adverteren op vacaturesites is achterhaald en kan veel slimmer, is de insteek van Recruitz.io. De startup ontwikkelde een tool waarmee je als bedrijf dankzij kunstmatige intelligentie een geautomatiseerde wervingscampagne kunt afvuren op plekken waar mensen wel dagelijks komen, zoals Google, Facebook en Instagram. 

De plaatsing, vormgeving en inhoud wordt via slimme software met de klant afgestemd. Ook als de vacatures live staan worden ze voortdurend met A/B-testen gecheckt op hun effectiviteit. “We snijden sites als Monster en Jobbird ertussenuit, al zal er altijd behoefte zijn aan een plek waar mensen op zoek gaan naar een baan”, zegt oprichter en ceo Lars Wetemans.

Aan de productie van de technologie is ruim 2 jaar gewerkt, met inmiddels 20 man, maar sinds de zomer van 2016 gaat Recruitz voluit. "Onze technologie zelf is ontzettend schaalbaar en we hebben dan ook als doel om begin 2017 aan onze internationaal uitrol te beginnen. We zijn tevreden als we eind dit jaar duizenden cases hebben van bedrijven die talent hebben gevonden die ze zonder Recruitz.io niet bereikt hadden.”

Lees waarom Recruitz.io 2 jaar nodig had om live te gaan

Sprout Startup van het Jaar 2016

Revue
PickThisUp
We4Sea