Revue

Deze verkiezing is gesloten. Revue haalde 130 stemmen.

Wat: Distributietool voor nieuwsbrieven
Wie: Martijn de Kuijper en Mohamed El Maslouhi
Sinds: 2015
Pay-off: 'Get your thoughts into people's inboxes'

Martijn de Kuijper en Mohamed El Maslouhi drijven Revue, een dienst waarmee inmiddels 15.000 gebruikers over de hele wereld 2 miljoen nieuwsbrieven per maand versturen.

Volgens De Kuijper konden nieuwsbrieven makkelijker en mooier worden verspreid dan via het bekende Mailchimp. "Ik dacht: hoe mooi zou het zijn als je ook een tool zou hebben die helpt om meer lezers te krijgen. Veel mensen zien ons als een tool om nieuwsbrieven te maken, en dat zijn we in de basis ook. Maar de grotere visie is dat we willen zorgen dat mensen hun meningen en ideeën in de inbox van zoveel mogelijk anderen mensen kunnen krijgen." 

Van de 15.000 gebruikers betalen ongeveer 1500 voor de premium-versie (Revue is gratis tot 200 volgers).

De Kuijper, zelf in het verleden oprichter van Yunoo en Fosbury, haalde een eerste financieringsronde van 300.000 euro op bij onder andere Nalden, Robert Gaal (ex-Karma en ex-Wakoopa) en Koen Bok, die zijn bedrijf Sofa in 2011 verkocht aan Facebook. Met dat geld wil Revue uitgroeien tot een zichzelf versterkend netwerk van auteurs, een beetje vergelijkbaar met blogplatform Medium.

Lees hoe Revue uitgroeide van hobbyproject tot wereldspeler

Sprout Startup van het Jaar 2016

PickThisUp
We4Sea
Revue