iLost: gevonden voorwerpenbalie

Hanneke Stegweg bezorgt met iLost gevonden voorwerpen terug bij hun eigenaar. Er schuilt serieuze business achter: organisaties kunnen hun afdeling gevonden voorwerpen uitbesteden aan iLost.

 

iLost brengt via een website en app eerlijke vinders en mensen die iets kwijt zijn met elkaar in contact. Sinds een relaunch in november richt het zich op organisaties (denk aan Amsterdam Arena of hotels), die het helpt met de rompslomp rond gevonden voorwerpen. Bedrijven kunnen wat ze vinden aanmelden bij iLost en hun klanten vervolgens doorverwijzen naar de dienst, waardoor telefonische inlichtingen overbodig worden.

Voor dat outsourcen van de ‘balie’ gevonden voorwerpen haalden Stegweg en Horsthuis na een rondje Startupbootcamp Amsterdam onlangs 450.000 euro op bij een informal. Het verse kapitaal gaat naar de verdere ontwikkeling van de techniek, maar het vijfkoppige team van iLost wordt ook zo snel mogelijk uitgebreid met iemand die de sales kan versterken. Op dit moment werkt iLost er hard aan om in eigen land zijn database te vullen met zo veel mogelijk gevonden spullen. 'Maar begin 2014 hebben we de site vertaald in het engels en volgen er nog twee of drie talen. Dan zijn we ook klaar om Europa in te trekken.' Het uiteindelijk doel? 'Dé wereldwijde oplossing voor lost & found worden.'

Lees de pitch van iLost en het oordeel van een investeerder