The Next Ad

Wat: geautomatiseerde social-advertenties
Wie: Achmed Awad en Sander Haarman
Sinds: 2015
Pay-off: we've fundamentally changed ad tech from a spend business to an investment lifestyle 

Als succesvol software-ontwikkelaar van Media Injection zagen Achmed Awad en Sander Haarman kansen in het uitbreiden van hun technologie-aanbod. Acht jaar geleden ontwikkelden zij Media Injection met het idee om één platform aan te kunnen bieden voor het publiceren, engagen en analyseren van alle social media-accounts. Door met Media Injection jaren samen te werken met merken als Heineken, stuitten zij in 2015 op een behoefte in de markt die nog niet gevuld kon worden: het automatisch optimaliseren van social advertising campagnes.

Met de ontwikkeling van een tweede platform om deze behoefte te vervullen werd The Next Ad geboren. In plaats van het spenderen van advertising budget op het Facebook Netwerk gelooft The Next Ad in het investeren van budget. Investeren van het mediabudget op de juiste manier voor het meest optimale rendement is waar The Next Ad naar streeft. 

Na een investering van 1,5 miljoen euro door Newion Investments in augustus 2016 heeft The Next Ad een enorme groei ondergaan en zijn zij inmiddels actief in de BeNeLux, Frankrijk en het Verenigd Koningkrijk.