Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Op welke plek is KPN Getronics in haar zeven vakgebieden geëindigd in de top van de beste ict-bedrijven van 2010? Alle bedrijfsgegevens op een rij.


 
MT ICT-onderzoek 2010

Outsourcing: 3e
Consultancy: 8e
Detachering: 5e
Beheer & Onderhoud: 3e
Kantoorautomatisering: 8e
Communicatie: 7e
Web: 2e

Adresgegevens

Maanplein 55, 2516 CK Den Haag
T 070-343 43 43
E afhankelijk van de vraag, informatie op www.kpn.com

Directie

Ad Scheepbouwer, ceo

Profiel

KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT- diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN volledig beheerde telecommunicatie-
en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is in de Benelux marktleider in werkplekbeheer. In Duitsland en België volgt KPN een meermerkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur. KPN bediende (in 2009) meer dan 41,2 miljoen klanten, waarvan 32,9 miljoen met een mobiele en 4,7 miljoen met een vaste telefoonaansluiting, 2,6 miljoen internet en 1 miljoen televisieklanten. KPN haalde in 2009 een omzet van 13,5 miljard euro
en een Ebitda van 5,2 miljard euro, Getronics een omzet van 2,2 miljard euro. KPN is in 1989 verzelfstandigd en beursgenoteerd in Amsterdam.

Kernactiviteiten

Vaste en mobiele telefonie, internet-, televisie en ICT- diensten en -producten.

Specialiteit

KPN wil zich onderscheiden met vernieuwing en betrouwbaarheid. Het bedrijf hanteert de begrippen eenvoud, persoonlijk en vertrouwen als kernwaarden van zijn handelen en voor zijn medewerkers.

Doelgroep

Verschillende doelgroepen worden via aparte merken bediend. Consumenten in Nederland kiezen uit KPN (vaste en mobiele telefonie), Hi (mobiele telefonie voor jongeren), Telfort (mobiele telefonie en internet ‘zonder opsmuk’) en XS4ALL (internet). In Nederland, Duitsland en België voert KPN de telefoniemerken Simyo (goedkope simcard) en Ay Yildiz (gericht op de
Turkse gemeenschap), in België het merk BASE en in Duitsland E-Plus. De zakelijke markt kan kiezen uit de merken KPN, Getronics, XS4ALL, Gemnet, Newtel en CSS.

 

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Zie hieronder een overzicht van alle bedrijven

Accenture  AccountView AdobeSystems AFAS
Alcatel-Lucent Apple Benelux Atos Origin Avaya
BT Capgemini Centric CIBER Nederland
Cisco Citrix Systems CSC Ctac
Dell Ericsson ESRI Exact
Fox-IT Fujitsu Google Entreprise HP
IBM Imtech ICT InfoSecure Inter Access
Kahuna KPMG KPN Lenovo
Logica Lost Boys McAfee International Microsoft
Nokia Novell Oracle Ordina
Progress SAP Siemens Simac ICT
Sogeti Solcon Sony Ericsson T-Mobile
TCS Triple P UNIT4 UPC
VCD IT Groep  Verizon Business Vodafone VX Company
XS4ALL Yacht    

 

Voor jonge werknemers zijn ontmoetingen op kantoor cruciaal voor hun ontwikkeling

Hybride werken heeft voordelen, maar vooral voor de oude garde die al een netwerk heeft opgebouwd binnen een bedrijf. Voor jongere werknemers zijn fysieke ontmoetingen van groot belang, zegt onderzoeker Marco van Gelder in de nieuwste aflevering van podcast De Werkprofessor.

de werkprofessor marco van gelder

Van Gelder is een expert in workplace innovation. Hij is verbonden aan Tilburg University en werkzaam bij Veldhoen + Company. Hij doet onderzoek naar technologische innovatie op de werkvloer, bijvoorbeeld op het gebied van hybride werken.

Deels op kantoor en deels thuis werken heeft veel voordelen. Zo kan het de productiviteit van werknemers verhogen. Maar fysieke ontmoetingen blijven belangrijk, zeker als het gaat om het leggen van contacten.

Voor oudere werknemers is dat minder van belang. Die hebben al een netwerk opgebouwd binnen een bedrijf en kunnen prima op dezelfde voet doorgaan.

Maar mensen die nog aan het begin van hun carrière staan, hebben dat netwerk niet. Directe interactie met collega’s is voor hen essentieel voor hun professionele ontwikkeling en integratie in de bedrijfscultuur.

‘Oudere werknemers drijven op sociaal kapitaal uit het verleden’, zegt Van Gelder in de podcast. ‘Ze hebben een morele verantwoordelijkheid om terug te geven aan een nieuwe generatie.’

Beluister de nieuwste aflevering van de podcast ‘De Werkprofessor’. Of abonneer je via de podcast-app van jouw keuze. Nieuwe afleveringen verschijnen elke twee weken op maandag.

.

Heb je vragen of input? Neem dan contact op met Wendy van Ierschot via [email protected]. Benieuwd naar de volgende gast in ‘De Werkprofessor’ of wil jij als eerste de teaser van de volgende aflevering horen? Volg dan ‘De Werkprofessor’ op LinkedIn.