marijn_11830316

Marijn
Prijs
Bedrijf:
Retourneren.nl

Linkedin:
Website bedrijf:

Met Retourneren.nl hebben we een slim en toegankelijk retourproces ontwikkeld dat voor iedere webwinkel makkelijk te integreren is in hun huidige systeem. Hierdoor kunnen webwinkels direct een retourservice aanbieden zoals Coolblue, Asos en Zalando dat doen, met als doel een betere klantenservice en uiteindelijk minder retourzendingen.

Hoe doen we dat?

Wij geloven dat je met een goed online proces onnodige retouren kunnen tegengaan, kosten kunt besparen en vooral irritatie kunnen voorkomen. Dit door de processen apart af te stemmen op de consument en op de webwinkel zelf. Door:

  • Een duidelijke communicatie richting de consument
    1. Consumenten weten vooraf wat de retourvoorwaarden zijn.
    2. Consumenten kunnen op de webwinkel zelf een retourlabel aanmaken en kiezen uit verschillende verzendopties en extra’s zoals verzekeringen.
    3. Consumenten kunnen realtime hun retourzending volgens “van versturen tot aan terugbetaling” via status updates..
  • Een inzichtelijk proces voor de webwinkel
    1. Keuze in servicegraad zoals, gratis, betaald of gedeelt retourneren.
    2. Slim online retourformulier om bijvoorbeeld de juiste data te verzamelen waarmee de webwinkel eventuele retouren van producten kunnen tegen gaan.
    3. Toegang tot hun retourportal waarmee de webwinkel vooraf de retouren kan inzien en bij aankomst direct kan afhandelen.
    4. Geautomatiseerd communicatieproces op basis van de afhandeling binnen het retourportal en status updates van de zending zelf. Dit voorkomt ontzettend veel klantvragen.

Hiermee kunnen webwinkels in één klap gratis een retourservice aanbieden zonder ingewikkelde integratie processen.

 

 

lees meer