10 nieuwe veelbelovende bedrijven presenteren zichzelf op 14 maart op Demo Day van Firmhouse Venture Lab in Rotterdam.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:17

Persbericht - Ideeën werden nagestreefd. Mensen en teams gevormd, nieuwe bedrijven gestart. De Firmhouse Venture Lab-familie en zijn tweede batch van ondernemers nodigen je uit deel te nemen aan hun reis op Demo Day, 14 maart 2019. Het evenement wordt georganiseerd in het historische Kriterion Theater in het Groot Handelsgebouw in Rotterdam.

In november 2018 lanceerde Firmhouse zijn tweede Venture Lab-programma in Rotterdam voor individuele ondernemers om mede-oprichters te vinden en een seed-ronde van 50.000 binnen 4 maanden op te halen.

“Veel beginnende oprichters vinden het moeilijk om de juiste medeoprichter te vinden en vormen een uitstekend team rond een idee dat ze kunnen uitvoeren. Deze uitdaging staat centraal in het programma, omdat we uit ervaring weten dat het van wezenlijk belang is om het juiste team rondom een passend en kansrijk idee te vormen. Dit is een uniek en innovatief programma in Nederland omdat het zich richt op de ondernemer in plaats van de startup.”

aldus Robbert van Geldrop, partner bij Firmhouse en oprichter van het Venture Lab-programma.

Dit programma bracht gemotiveerde aspirant-ondernemers samen in een creatieve en open omgeving om samen te werken met het doel om veelbelovende startups te creëren. Voor dit programma selecteerde Firmhouse 12 zeer getalenteerde makers en innovators die 10 bedrijven en producten uit het niets hebben gebouwd in een zeer korte tijd.

Na een succesvolle pilot in 2017 ondersteunde de gemeente Rotterdam Firmhouse bij het organiseren van de tweede editie van haar Venture Lab-programma. Dankzij de Citylab010-beurs in Rotterdam kon Firmhouse een grotere groep deelnemers ondersteunen. Onder leiding van meerdere ervaren ondernemers biedt Firmhouse Venture Lab deelnemers de ruimte, expertise en de mogelijkheid om een bedrijf te vormen en zo snel mogelijk tractie te krijgen voor een innovatief idee. Het programma is niet voor teams, maar specifiek ontworpen om ambitieuze ondernemers te helpen die zich nog in een zeer vroege fase bevinden, met of zonder een idee.

In de pilot 2017 zijn drie bedrijven opgericht; Firmhouse investeerde in één bedrijf. In 2018 zijn twee investeringen van 50.000 gecommitteerd aan kansrijke startups die uit het programma voortkomen.

Iedereen is van harte uitgenodigd om ‘s avonds op 14 maart te ontdekken welke bedrijven ze hebben gestart!

Deuren openen om 16.00 uur. Registreer hier om Demo Day van Firmhouse Venture Lab bij te wonen!

Over Firmhouse

We bouwen gezonde bedrijven met focus op omzet vanaf de eerste dag en helpen anderen hun eigen bedrijf te bouwen. We hebben de mankracht, het trackrecord en de mindset om u te helpen bij het vinden van uw volgende zakelijke propositie.

Over Citylab010

Citylab010 is de werkplek voor de stad van de toekomst. Het biedt ruimte aan dromers, denkers en doeners in de stad. Het is een creatieve voedingsbodem waarin mensen samenwerken voor sociale innovatie.

Contact: [email protected]