2020 wordt het jaar dat private lease explodeert in Nederland

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:04

Persbericht - De private lease markt groeit als kool! Vier jaar geleden voorspelde ING Bank dat eind 2020 het aantal leasecontracten op ruim 100.000 zou staan. Maar die prognose is verleden tijd: eind 2019 stond de teller namelijk al op 185.000 contracten. De private lease markt groeit als sinds jaar en dag. In 2017 konden we al vertellen dat de populariteit van private lease aan het toenemen was. En in de afgelopen drie jaar is de groei exponentieel toegenomen. ING Economisch Bureau heeft een nieuwe berekening gedaan en verwacht dat eind 2020 het aantal contracten van 185.00 gegroeid is naar 220.000.

Elk automerk private lease

Waar men  enkele jaren geleden nog niet bekend was met het begrip private lease, is dat nu wel anders: iedereen kent de term en het concept. En dat zien we ook terug bij de automerken. Bijna elk automerk heeft wel een private lease line-up met verschillende modellen. Van Opel tot Fiat en van Citroen tot Volkswagen; ze hebben allemaal modellen die je kunt private leasen. Hierdoor is er voor iedereen wel een gewenste auto. En wordt daarmee de groep mensen groter die nadenken over private lease. Omdat er tegenwoordig zoveel automerken zijn die meerdere modellen aanbieden voor private lease, wordt de concurrentie onderling ook steviger. Dit werkt in het voordeel van de consument.

Benieuwd welke auto het best bij jou past? Private lease vergelijken kan eenvoudig online!

Groei ondanks soms hoge kosten

Private lease kan duur zijn voor de automobilist die niet veel rijdt, jaarlijks zo’n tienduizenden kilometers. Maar toch groeit deze markt. ING Economisch Bureau stelt dat de lage rentes en toenemende concurrentie de reden zijn voor deze groei. De grens van 200.000 private lease contracten zal begin 2020 bereikt worden. En zolang nieuwe auto’s door belastingen duur blijven in de aanschaf, zal dat de groei van de private lease markt niet in de weg staan.

Voordelen private lease

Private lease kent veel voordelen. Zo kun je een auto voor een vast bedrag per maand in een nieuwe auto rijden. De kosten van brandstof zijn voor jezelf, maar kosten zoals onderhoud, verzekering, afschrijving, reparaties en schadeherstel zitten bij het maandbedrag inbegrepen. Zo weet je altijd waar je aan toe bent en komen er geen onverwachte kosten. Een auto leasen is toegankelijker, omdat het zorgeloze mobiliteit biedt. Er is altijd wel een private lease abonnement dat bij jouw wensen past. Met het Keurmerk Private Lease, opgezet door de Consumentenbond in samenwerking met de autobranche onder toezicht van de Ser, wordt de consument duidelijkheid en bescherming geboden. Zo zie je door de bomen iets beter het bos.