Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

3 tips om meer bezoekers naar je websites te krijgen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:46

Persbericht - Loopt je website niet zo lekker, of wil je gewoon meer bezoekers? Dan moet de inhoud goed aansluiten op de verwachtingen van de bezoeker. Met de onderstaande tips krijg je meer bezoekers naar je website en blijven ze langer op de website, waardoor ze eerder converteren. En dat waardeert Google!

1.) Meten is weten

Een hogere vindbaarheid in Google betekent meer bezoekers naar je website. Investeer dus in zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO. Er zijn meer dan 200 factoren die bepalen of je website hoog eindigt op bepaalde zoekwoorden. Lang niet alle factoren zijn zelf waarneembaar, waardoor je tools nodig hebt om achter waardes te komen.

Siteprofiler is bijvoorbeeld een tool die jou laat zijn hoeveel backlinks je hebt geregeld (hoe websites jou aanbevelen), of de website een hoog betrouwbaarheidsfactor hebben en of er veel sociale interactie is van bezoekers rondom jouw website.

Siteprofiler is een onderdeel van Mangools, waar je met deze tool bijvoorbeeld achter populaire zoekopdrachten komt, de posities per locatie en hoe de SEO-activiteiten van je concurrenten. Deze informatie is waardevol om beter in te spelen om je website te optimaliseren voor meer bezoekers.

2.) Maak je website gebruiksvriendelijk

Gebruiksvriendelijk begint al met de landingspagina. Is het voor de bezoeker overzichtelijk waar hij is? Voeg bijvoorbeeld een logo toe en vertel kort en krachtig de kern van de pagina.

Een van de belangrijkste elementen in de gebruiksvriendelijkheid is de navigatie. De categoriepagina’s moeten bondig zijn en mogen niet verder uitweiden dan vijf subcategorie pagina’s. Voeg ook een zoekfunctie toe op de pagina voor de mensen die niet kunnen vinden wat zij zoeken.

Voeg ook breadcrumbs toe. Dit is een navigatie vorm die linksboven van je pagina staat die jou vertelt waar je bent en welke route je op de website hebt afgelegd. Het voordeel van breadcrumbs is dat je aan de bezoeker laat zien waar hij is. Dankzij breadcrumbs heb je de mogelijkheid om terug te klikken op de voorgaande pagina’s. 

Een ander aspect is de mobielvriendelijkheid. Wist je dat meer dan de helft van alle online aankopen op de mobiele telefoon gebeurt? Daarom is het wel zo verstandig om je website voor de mobiele gebruikers ook gebruiksvriendelijk te maken. Met Google Mobile Friendly Test weet je na een paar seconden als of je website mobielvriendelijk is.

3.) Start op je website een blog

Een blog is een belangrijke factor om beter vindbaar te zijn in Google. Maak hier gebruik van! Bekijk op tools als Mangools naar zoekwoorden waar veel zoekvolume op is. Veel mensen kijken naar de search difficulty (oftewel SD), maar let er wel op dat deze per locatie verschilt.

Heb je je zoekwoord gevonden? Gebruik vervolgens Mangools of AnswerThePublic om te kijken wat voor onderwerpen nog meer aansluiten op het hoofdonderwerp. Uiteindelijk focus je op het onderwerp en behandel je een belangrijke lezersvraag van het potentiële bezoeker.

Verder nog enkele kleine tips:

  • Doe niet aan keyword stuffing. Hiermee wordt bedoeld dat je een hoofdonderwerp hebt die je een aantal keren onnatuurlijk in de tekst laat terugkomen. Laat het onderwerp dus een aantal keren logisch terugkeren en link van daaruit door naar een waardevolle pagina op je website;
  • Gebruik verschillende SEO-tools. Bij PRYSR kan je ze gemakkelijk vergelijken.
  • Varieer zo veel mogelijk in je onderwerp. Laat het woord dus niet ontzettend vaak terugkeren, maar gebruik synoniemen. Dat leest ten slotte lekkerder weg!
  • Tot slot: multimediale content is in opkomst. Voeg bovenaan een afbeelding toe om de lezer te triggeren om verder te kijken. De lezer waardeert infographics, afbeeldingen en video’s steeds meer. Daar doe je het allemaal voor.