4 manieren om geld bij elkaar te krijgen voor starten onderneming.

Er zijn steeds meer Nederlanders die een eigen onderneming beginnen. Soms is dat uit drift naar zelfstandigheid, vaak ook uit het willen uitvoeren van een idee. Bij de uitvoering komt veel kijken. Voor veel startende ondernemers kan het lastig zijn om voldoende geld bij elkaar te krijgen. In dit artikel bespreken we daarom een aantal manieren om de financiën zo goed mogelijk te regelen.

1. Ga naar de bank
Voor veel startende ondernemers is de bank de eerste optie die door hun hoofd schiet wanneer zij denken aan geld lenen. Helaas zijn banken wat terughoudender geworden met het verstrekken van leningen sinds de crisis. Toch kun je met een goed idee en een goede voorbereiding kans maken op die lening. Je moet dan wel met een ondernemingsplan komen.

2. Crowdfunding
Deze Engelse, ondertussen welbekende term, betekent letterlijk 'investering door de massa'. Er komen steeds meer sites opzetten voor crowdfunding. Hier kunnen particulieren die een bepaald bedrag nodig hebben voor iets of iemand dit aangeven, waarna onbekenden geld kunnen doneren voor dit doel. In 2016 werd het heel erg populair, eind van dat jaar meldden we hier de top 10 crowdfundingcampagnes.

3. Informal investors
In de zakenwereld worden deze mensen ook wel business angels genoemd. Het zijn particuliere investeerders die eigenhandig kiezen of zij wel of niet in een startup willen investeren. Vaak zijn dit bedrijven of oude ondernemers die begonnen zijn in een bepaalde branche en nu de nieuwelingen een steuntje in de rug willen bieden. Vaak zijn zij op zoek naar jonge, innovatieve bedrijven.
Klinkt goed, niet? Toch is het erg lastig om zo'n business angel te vinden. Je kunt je kansen vergroten door je sociale netwerk uit te breiden.
Ook dien je er rekening mee te houden dat een business angel lang niet zo mooi hoeft te zijn als het lijkt. Vaak wil een informal investor zeggenschap over het bedrijfsplan. Dit kan natuurlijk een voordeel zijn, maar na een tijd kan dit ook zijn nadelen hebben.

4. Familie en bekenden
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor geld lenen bij familie, vrienden en kennissen mochten zij over voldoende kapitaal beschikken. Vaak kun je een lagere rente afspreken als bij de bank, iets wat in je voordeel kan werken.
Toch dien je wel voorzichtig te zijn met zakelijke afspraken tussen familie en vrienden. Het is belangrijk dat je een financieel of juridisch adviseur inschakelt die je kan helpen met het opstellen van een goed contract. Want hoeveel rente moet je betalen? In hoeveel tijd moet je het bedrag terugbetalen? Wat gebeurt er als je niet terug kunt betalen? Allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden en allemaal zaken die uiteindelijk de familiebanden flink kunnen oprekken.

Nog een laatste tip als slot: weet dat de overheid ook weet dat het tegenwoordig lastig is voor startende ondernemers om hun financiering rond te krijgen. Daardoor zijn er allerlei uitkeringen en hulpmiddelen die jou helpen jouw bedrijf op poten te zetten.

Pricewise vergelijkt voor de markten energie-, auto-, zorg-, lenen en wonen alle verzekeringen van alle leveranciers om consumenten de laagste prijs/kwaliteitgarantie te bieden. Pricewise vindt dat iedereen namelijk de beste deal verdient voor energie, verzekeringen, internet & tv en lenen. Daarom maken we je wakker en wijzer, en zettten we de markt samen op scherp.

Tenslotte kunnen bezoekers van onze website binnen een aantal klikken de leveranciers vergelijk en tegelijkertijd overstappen naar een goedkopere aanbieder. Als, er nog vragen zijn hebben wij nog een overstapcoach die jou live kan helpen gedurende het overstapproces van verscheidene aanbieders.

Probeer nu meer te besparen op je vaste lasten op de volgende webpagina: https://www.pricewise.nl/energie-vergelijken/ .

Wat is Pricewise haar verdienmodel?

Pricewise krijg per afgesloten contact een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders. Voor deze vergoeding leveren wij een aantal essentiële diensten zoals, nieuwe software mogelijkheden zodat elke bezoeker zo goed als mogelijk wordt geholpen qua look & feeling in het overstapproces. Daarnaast proberen we de bezoekers het zo makkelijk mogelijk te maken, waardoor de bezoeker geen frustratie ervaart in het gehele proces.

We krijgen een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders per afgesloten contract. Voor deze vergoeding leveren we een groot aantal essentiële diensten. We ontwikkelen en verbeteren voortdurend onze software, zodat jij makkelijk en transparant de markt kunt vergelijken. Onze productmanagers onderhandelen de scherpste tarieven voor je. Onze experts halen alle addertjes voor je boven het gras. En onze klantenservice helpt je met al je vragen tijdens het vergelijken, aanvragen en overstappen. Maar ook lang erna.