5 ideeën om tijd te besparen als ondernemer

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:00

Persbericht - Als ondernemer heb je het er vaak maar druk mee. Zo druk, dat je af en toe flink baalt van het feit dat er maar 24 uur in een dag zitten. Dus hoe zorg je er nu voor dat je die uren optimaal besteedt en zoveel mogelijk tijd bespaard? We geven je een aantal handige tips.

1. Schakel een privé chauffeur in

Het klinkt misschien als een overbodige luxe, maar dit is het zeker niet. Het inschakelen van een privé chauffeur betekent namelijk niet alleen dat jij tijd hebt om even te ontspannen, maar ook dat jij jezelf niet op het verkeer om je heen hoeft te concentreren. En dat betekent dat jij mooi de tijd hebt om die presentatie nog even af te ronden, de mailtjes te beantwoorden of die belangrijke telefoontjes te plegen. Gewoon lekker onderweg naar het kantoor, of naar die ene belangrijke afspraak. Kom je nog eens lekker uitgerust (en goed voorbereid) aan ook!

2. Handige boekhoudtools

Het bijhouden van de administratie kan vaak een aantal uur per week in beslag nemen. Gelukkig kan dit ook makkelijker. Er zijn maar genoeg online boekhoudservices die jouw volledige boekhouding voor je uit handen nemen. Het enige wat jij hoeft te doen, is het maken van foto’s van bonnetjes, en offertes en facturen te versturen of uploaden. De rest gaat allemaal automatisch, en eventueel af en toe met de hulp van je accountant!

3. Maak declaraties makkelijker

Wanneer je personeel hebt dat regelmatig ritten of andere kosten moet declareren dan kunnen dit soort declaraties best wat tijd in beslag nemen. Gelukkig kan dit sneller. Er bestaan bijvoorbeeld speciale tank passen of ‘creditcards’ waarbij je alle kosten van je werknemers direct in een handig overzicht krijgt. Zo verlies je geen tijd meer aan het handmatig overtikken van bonnetjes!

4. Een CRM systeem

Het kan lastig zijn om alle gegevens van klanten te onthouden. Wat heb je ook alweer voor welke klant gedaan, welke diensten worden er afgenomen en wanneer moest de factuur ook alweer betaald worden? Een handig CRM systeem zorgt ervoor dat je al dit soort zaken in één overzicht hebt. En dit bespaart je tijd wanneer het gaat om bijvoorbeeld het voorbereiden van een gesprek of het ondernemen van actie bij leads.

5. E-mail marketing

Er zijn maar genoeg (soms zelfs gratis) tools te ontdekken waarmee je de e-mailmarketing van jouw organisatie een stuk makkelijker maakt. Je kunt de e-mails vooraf inplannen, en vervolgens automatisch laten versturen. En ook dat scheelt je flink wat tijd!

Wat doe jij om tijd te besparen?