B2B fintech start-up Blanco haalt € 2 miljoen op voor verdere uitrol in de Benelux

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:35

Persbericht - Amsterdam, 19 april, 2018 - blanco, een B2B-start-up in fintech, heeft €2 miljoen opgehaald bij investeerders Volta Ventures en KBC Start it Fund. blanco wil verder groeien in de Benelux en kiest nadrukkelijk voor deze investeerders vanwege hun uitgebreide internationale netwerk.

De oprichters van blanco waren voorheen verantwoordelijk voor BinckBank Professional Services en haar softwarebedrijf en begonnen de nieuwe fintech in 2015. Inmiddels bestaat de onderneming uit een internationaal team van experts op het gebied van IT, banking, brokerage en vermogensbeheer in een Business-to-Business-omgeving. Het is blanco’s missie om vermogensbeheerders zoals beleggingsondernemingen en banken meer focus te geven op hun kerntaken door middel van nieuwe technologie en het delen van kennis.

blanco werd initieel gefinancierd door haar oprichters en enkele (finance en technologie)ondernemers.  Nu kiest de fintech voor twee venture capitalists met een uitgebreid netwerk in de rest van de Benelux: Volta Ventures, dat investeert in verschillende Belgische en Nederlandse start-ups, en het startersfonds van de Belgische bankverzekeraar KBC. Die keuze past bij blanco’s groeiplannen in de Benelux.

CFO Bernadette Wijnings zegt daarover:Wij zijn ontzettend blij om Volta Ventures en KBC Start it Fund aan boord te hebben vanwege hun uitgebreide internationale netwerk en ongekende reputatie. Zij zijn de ideale partners in de verdere uitrol van blanco in België en Luxemburg. Hun vertrouwen is ook een extra kwaliteitsstempel en waarborg voor continuïteit.”

Volta Ventures hanteert strenge criteria en investeert daarom in minder dan 0.5% van de aanvragen die zij binnenkrijgen. “De propositie van blanco sluit uitstekend aan bij de trends binnen vermogensbeheer, waar de marges onder druk staan en de regelgeving in razend tempo verandert. Het grote aantal klanten dat in korte tijd voor blanco koos, bewijst die relevantie. Bovendien is het team ijzersterk”, vertelt Sander Vonk, General Partner Volta Ventures. “Samen met de expertise en marktkennis van KBC Start it Fund vormen we een ijzersterke combinatie met focus op groei.”