Bevrijd jouw werkkapitaal uit je facturen

‘Geld lenen kost geld’: een waarheid als een koe en een belangrijke waarschuwing bij diverse (consumptieve) kredieten. Andersom geldt dat echter ook: ‘geld maakt geld’. Met meer beschikbaar geld kun je harder groeien, opnieuw groots inkopen of jouw medewerkers uitbetalen en doorgaan met de bedrijfsvoering.

Geld maakt geld, waardoor het belangrijk is om er zoveel mogelijk van beschikbaar te maken. Zodat je jouw werkkapitaal kunt gebruiken om het volledige potentieel van je onderneming te ontgrendelen en je niet te laten remmen in je groei. Wij leggen je uit wat jouw werkkapitaal is, hoe je facturen binnen 24 uur betaald kunt krijgen en hoe je er daarmee voor zorgt dat je met geld meer geld kunt maken.

Wat is jouw werkkapitaal?
Werkkapitaal, wat is dat eigenlijk? Het gaat om het geld dat je beschikbaar hebt om mee te ‘werken’. Het geld dat je op een bankrekening hebt staan of dat je op een andere manier snel beschikbaar kunt maken. Om daar nieuwe investeringen mee te doen, om daar jouw medewerkers van te betalen of om opnieuw in te kopen voor een nieuwe klus of opdracht.

Naarmate dat werkkapitaal groter is heb je de handen meer vrij om nieuwe uitdagingen aan te pakken. Je hebt je handen vrij om te groeien en het potentieel van je bedrijf te benutten. Dat geldt voor het MKB en voor ZZP’ers, waar het beschikbare geld vaak een remmende factor is. En als de bank dan niet wil meewerken aan een zakelijke lening of je zelf geen behoefte hebt aan de complexe aanvraagprocedure zijn alternatieve financieringsvormen welkom.

Jouw werkkapitaal zit in je facturen
Factoring biedt een goede oplossing voor werkkapitaalfinanciering. Het geld van jouw onderneming waarmee je kunt groeien zit namelijk in je facturen. In de facturen die je maakt voor werk dat je hebt afgerond, maar waarvoor de klanten je nog moeten betalen. Afhankelijk van jouw onderneming kan dat makkelijk oplopen tot duizenden, tienduizenden of zelfs honderdduizenden euro’s. Geld waar je recht op hebt en dat je zal ontvangen, maar dat je pas uit kunt geven op het moment dat het daadwerkelijk op je rekening staat, veelal pas na 30, 60 of zelfs 90 dagen.

Jouw werkkapitaal zit daarmee in je facturen, terwijl je het eigenlijk op de zakelijke bankrekening wilt hebben staan. Dat is waar wij je mee kunnen helpen bij Svea Finans. We zorgen er met factoring voor dat het MKB en ZZP’ers het geld van hun facturen binnen 24 uur op hun rekening hebben staan. Met de verkoop van je facturen beschik je binnen 24 uur over jouw werkkapitaal.

Werkkapitaalfinanciering: factoring voor MKB en ZZP
Benieuwd wat werkkapitaalfinanciering door factoring voor het MKB en ZZP’ers voor jou kan betekenen? En wil je meer weten over hoe jij daar gebruik van kunt maken, met de facturen die je verstuurt aan kredietwaardige klanten? Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvende offerte aan. Dan leggen we je uit hoe het werkt en hoe we daar andere MKB-ondernemers en ZZP’ers mee helpen.

Nieuwsgierig hoe jij direct over jouw werkkapitaal kunt beschikken?
Kijk dan snel op www.svea.com of bel via 0182-624400.

Svea Finans maakt ondernemen mogelijk

Dit artikel downloaden? Klik dan hier

Specifiek voor de groep MKB & ZZP ondernemers die vaak bij banken niet in aanmerking komen voor een financiering is factormaatschappij Svea Finans in 2002 opgericht.

Als factormaatschappij kopen wij -door middel van Factoring- zakelijke facturen van ondernemers en betalen deze binnen 24 uur aan hen uit. Op deze manier genereren wij werkkapitaal voor ondernemers en brengen wij betalingstermijnen terug naar 1 dag!

Met deze flexibele financieringsvorm maakt Svea ondernemen mogelijk voor zowel de kleine ZZP'er, het MKB en de grote corporate organisaties.

Wie is Svea Finans?
Als onderdeel van het Zweedse Svea Ekonomi hebben wij -door de banklicentie van onze moedermaatschappij- zeer sterke financiële armslag en durven we met onze brede ervaring op het gebied van Credit Management net een stap verder te gaan.
Wij delen onze kennis en ondernemen graag met onze klant mee. Kijken naar de mens achter het bedrijf en denken graag mee in oplossingen. Op deze manier kunnen wij onze klanten waar nodig maatwerk bieden.

De 5 zekerheden van Svea Finans Factoring
-  Zekerheid van betaling binnen 24 uur
-  100% verzekerd voor faillissement van je klanten
-  Overname debiteurenbeheer
-  Flexibele financiering
-  Géén onverwachte extra kosten

Wil jij ook zorgeloos JA! kunnen zeggen tegen die interessante opdracht, extra investering of het realiseren van groei?
Kijk dan op www.svea.com of neem contact met ons op via 0182-624400.