Bijna 80% bedrijven zonder thuiswerk mist kansen in communicatie met medewerkers

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:47

Persbericht - Zo’n 80 procent van de bedrijven waar thuiswerken onmogelijk is, heeft geen goede oplossing om effectief en consistent met personeel te communiceren. Het gaat om sectoren als transport, detailhandel, horeca en de zorg. Veel bedrijven in die sectoren werken met privé e-mail of Whatsapp en dat is volgens Quinyx eigenlijk ongewenst. Het bedrijf maakt zijn workforce management app gedurende de coronacrisis de komende zes maanden gratis beschikbaar voor bedrijven.

Uit onderzoek dat Quinyx heeft laten uitvoeren blijkt dat veel bedrijven het lastig vinden goed te communiceren met medewerkers die niet thuis kunnen werken. Quinyx is marktleider in cloudbased communicatie voor bedrijven met oproepkrachten of personeel in wisseldiensten. In de tijd van het coronavirus heeft Quinyx besloten om bedrijven zes maanden gratis ondersteuning te bieden met zijn workforce management app. Deze app stelt bedrijven in staat snel, eenduidig, formeel en conform AVG te communiceren met medewerkers. De app zorgt voor veel HR-taken zoals communicatie met personeel, maar meet ook de stemming en de effectiviteit van het personeel.

Communicatie met personeel

De workforce management tool van Quinyx helpt bedrijven om snel en eenvoudig te schakelen met medewerkers die niet in de mogelijkheid zijn om thuis te werken. Dit geldt voor veel (vitale) beroepen waar mensen geen kantoorbaan hebben en regelmatig in wisseldiensten werken. De communicatietool van Quinyx wordt veel gebruikt om het werk in de transport, detailhandel, horeca, gezondheidszorg en andere industrieën gemakkelijker te maken. De app van Quinyx is beschikbaar in ruim 20 talen.

Stemming en prestaties van personeel meten

Medewerkers kunnen met Quinyx Pulse in realtime reageren op enquêtes, die als pushmeldingen in de app verschijnen. Hiermee meet Quinyx Pulse snel en effectief hoe werknemers zich voelen. De tool herkent dus de prestaties van medewerkers. In de uitgebreide versie van de app zitten functies als personeelsbezetting, planning, tijd & aanwezigheid en rapportages. Het bedrijf werkt met artificial intelligence en de software kan worden geïntegreerd met HR functionaliteiten zoals de koppeling naar de salarisadministratie.

Solidariteit

Veel bedrijven tonen in deze periode solidariteit en helpen met hun aanbiedingen om de zaken draaiende te houden en om banen veilig te stellen. Sam Mirson, country manager Nederland, vertelt dat Quinyx dit ook wil doen. “Transporteurs en retailers, maar ook voor de gehele zorgsector, kunnen het gevoel hebben dat ze er nu alleen voor staan. Ze hebben momenteel te lijden heeft onder korte termijn veranderingen. Daar willen we verandering in brengen.”

+++

Bronnen: