Blijdorp wint Golden Swipe

Blijdorp wint Golden Swipe

Amsterdam, 10 oktober 2016 – Het billboard van Diergaarde Blijdorp is door ruim 750 deelnemers uitverkoren als Hollands’ Beste Billboard 2016  in de tweede Golden Swipe verkiezing. Het billboard, waarop een vertederende ijsbeer-tweeling is te zien, werd gekozen via de zogenaamde swipe methode. Winnaar Blijdorp kreeg van Interbest snelwegreclame en marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel de Golden Swipe – het winnende billboard in mini formaat - uitgereikt. De Billboards van Blijdorp maakten onderdeel uit van een uitgebreide crossmediale campagne.

Winnaars
Opvallend is dat de meest populaire billboards allemaal te maken hebben met de natuur of verse producten: na de ijsberen scoort het jachtluipaard van dierentuin Gaia goed, dan het verse fruit van La Place, gevolgd door een uiting van IKEA (een tafel gedekt met verse producten) en verse bloemen van het Bloemenbureau.

Swipe-site
Voor de verkiezing van ‘Hollands Beste Billboard’ – een actie die liep in de zomer van 2016 – ontwikkelde Ruigrok NetPanel de ‘swipe-onderzoekstool’. Deelnemers kunnen hierbij op een aantal billboards reageren door te swipen. “Vorig jaar waren we de eersten die deze swipe-methode – bekend van datingapps als Tinder – in onderzoek gebruikten. Het blijkt perfect te werken, dus we zetten deze tool steeds vaker in!”, zegt directeur Marja Ruigrok enthousiast.

Sekse
Uit het onderzoek blijkt dat zowel mannen als vrouwen de billboards van de dierentuinen het meest aansprekend vinden. Maar daarna volgen de verschillen: de heren zijn meer gecharmeerd van Seiko, Audi en Pulsar terwijl de dames juist aanslaan bij de uitingen van Zinzi sieraden en het Bloemenbureau – waarop naast bloemen ook mooie mannen staan afgebeeld.

Leeftijd
Blijdorp scoort bij alle leeftijdsgroepen als beste, ook de uitingen van Gaia Zoo en van La Place (met vers fruit) doen het in alle groepen goed. Reizen van Ryanair doen het goed bij 45 tot 54 jarigen en de bloemen (met de jonge mannen) worden warm ontvangen door de 65-jarigen en ouder.

Ruigrok | NetPanel
Hollands Beste Billboard is een initiatief van het Amsterdamse Ruigrok NetPanel, een marktonderzoekbureau met passie voor online en kwalitatief marktonderzoek. Het bureau zet innovatieve methodes in om voor haar klanten de antwoorden te vinden waar zij naar op zoek zijn. www.ruigroknetpanel.nl

Voor (startende) MKB bedrijven is naamsbekendheid van cruciaal belang; zowel (potentiele) klanten als aandeelhouders en investeerders vinden het fijner zakendoen als je daar aan werkt.

Heb je wel eens het gevoel dat er zó veel te communiceren is, maar dat de tijd ontbreekt? Wel eens zin in externe daadkracht? Een snufje know-how en inzicht van buitenaf? Fair Focus Communicatie is in 2012 gestart met de ambitie het MKB en startups te helpen professioneel, transparant en effectief te communiceren en fungeert als jouw externe communicatie brigade. Zo krijgen al die zaken die er toe doen, daadwerkelijk een kans en een toekomst.

Wat we doen?

Het commercieel communiceren van je boodschap: we vertellen jouw doelgroepen over je product, dienst en bedrijf. We helpen om je verhaal over leuke nieuwswaardige feiten, positieve initiatieven, kansrijke ontwikkelingen en relevante trends helder over te brengen.

Dit doen we via online media, maar natuurlijk ook met persberichten richting good-old-print-media. Daarnaast houden wij ons ook bezig met lobbyen/netwerken (in/rond Amsterdam), drukwerkproductie, het organiseren van evenementen, direct marketing en we hebben een korte lijn naar sales support organisaties... Voor je volledige marketing communicatie kan je dus bij Fair Focus terecht of voor specifieke onderdelen daarvan.

Zodat je naam bekender wordt bij de relevante media en (potentiële) relaties en belangengroepen. En er overal wat belletjes gaan rinkelen. Ook bij jou!

Effectief communiceren over zaken die er toe doen, via geselecteerde kanalen. Daar gaat het om. Dat is communicatie van deze tijd!