BlooSEM breidt dienstverlening uit met Content Marketing

Hilversum, 12 juli 2018 – Effectief met Full Funnel Marketing door Content Marketing

Online performance marketingbureau BlooSEM breidt haar dienstenportfolio uit op het gebied van Content Marketing. Door de rappe technologische veranderingen in klassieke media en online marketing ontstaan er veel nieuwe mogelijkheden. BlooSEM helpt organisaties hier van te profiteren, door middel van een future proof en effectieve Content Marketing strategie.

Customer journey anno 2018

De transformatie van de manier hoe content geconsumeerd wordt is in de afgelopen jaren in een flinke stroomversnelling geraakt. De groei en de diversiteit van het aantal momenten dat een consument in aanraking komt met een marketingboodschap is explosief gestegen. Hierdoor zijn veel organisaties zich er bewust van dat het steeds lastiger wordt om via klassieke media potentiële klanten te bereiken. Ook online media is, door het steeds populairder worden van bijvoorbeeld Voice Search, in beweging. BlooSEM is volop actief om organisaties klaar te stomen om te profiteren van de kansen die deze digitale transformatie biedt, dit bijvoorbeeld door kennis te delen op de BlooSEM marketing events en door nu ook Content Marketing als aparte service toe te voegen in het diensten portfolio.

Full Funnel Marketing model

BlooSEM werkt volgens het See-Think-Do-Care marketing model van Google. Dit is een strategisch Full Funnel Marketing model om doelgroepen met de juiste content aan te spreken in de juiste fase van de customer journey. Een marketing strategie wordt hierdoor veel relevanter en het verhoogt de effectiviteit van marketinginspanningen. 

Door inzicht te creëren in de customer journey wordt het ook eenvoudiger om de effectiviteit van de diverse marketing kanalen als één geheel te meten. Hierdoor kan marketingbudget veel effectiever ingezet worden en kan er inzicht gecreëerd worden in de bijdrage van branded content (zoals blogs, PR, video of social media) op het uiteindelijke bedrijfsresultaat.

Content strategie als kapstok

Anno 2018 kan een sterke online Content Marketing Strategie centraal staan bij het effectief bereiken van een nieuwe doelgroep en het vergroten van de merkbekendheid. BlooSEM ziet daarom ook Content Marketing als de strategische kapstok om kwantitatieve en kwalitatieve bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Daan Huurdeman, Online Marketing Consultant BlooSEM:

Wat onze aanpak onderscheidend maakt is dat wij naast een praktische en creatieve insteek, content marketing ook vanuit een Performance oogpunt bekijken. Of we nou een content marketeer of een heel team op de goede weg zetten door middel van een brainstormsessie, een hele content strategie bedenken of dat we het hele proces uit handen nemen, BlooSEM zorgt er voor dat je ‘goed gevonden’ wordt!

Over BlooSEM

BlooSEM is een online performance marketingbureau. Al 14 jaar vooruitstrevend vanuit mediastad Hilversum met een enthousiast team van zo’n 15 ervaren consultants. Wij zijn specialisten in het bedenken en uitvoeren van een resultaat gedreven online strategie; born to perform online!

BlooSEM analyseert, ontwikkelt en realiseert online business voor haar klanten met marketing performance diensten als search engine marketing, affiliate marketing, app marketing, display advertising, social advertising, emailmarketing en conversie optimalisatie. En nu dus ook content marketing! Onze online performance diensten dragen altijd direct of indirect bij aan het gewenste resultaat; we zorgen voor kwantitatief bereik en traffic én voor kwalitatieve interactie en conversie.

BlooSEM is een online performance marketing bureau. Al 14 jaar vooruitstrevend, vanuit mediastad Hilversum, met een enthousiast team van zo’n 15 ervaren consultants. Wij hebben de werkmentaliteit van een SuperBIJ: ondernemend, fris, professioneel, smart, resultaatgedreven, loyaal. No-nonsense. Wij zijn specialist in het bedenken en uitvoeren van een online performance strategie. Voor start-ups en challengers tot volwassen A-merken; korte lijnen, lange relaties! Onze dienstverlening draagt altijd bij aan het gewenste resultaat; in elke bedrijfsfase, voor elk moment van een productlevenscyclus en voor elke fase van de customer journey.