Brand New Day verwelkomt de 5000ste werkgever voor haar bedrijfspensioen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:14

Persbericht - Online pensioenbank Brand New Day groeit hard door op de pensioenmarkt. Waar heel Nederland discussieert over de vernieuwingen van het pensioenstelsel en de dekkingsgraden van de pensioenfondsen, groeit Brand New Day met haar moderne bedrijfspensioenen hard verder. Aan het einde van het eerste kwartaal van 2020 verwacht Brand New Day de premiepensioeninstelling (PPI) met de meeste werkgevers van Nederland te zijn. “Met een jaarlijkse groei van meer dan 1.000 nieuwe werkgevers groeien we minimaal twee keer zo hard als onze concurrenten”, zegt directeur Jan Willem Hoitsma.

Vieren van een nieuwe mijlpaal

Brand New Day heeft eind 2011 een vergunning als premiepensioeninstelling (PPI) gekregen en mag sinds die tijd bedrijfspensioenen aanbieden. Tot de komst van de PPI’s mochten alleen pensioenfondsen en verzekeraars dat. Met meer dan 50% lagere kosten dan de traditionele aanbieders maakte het bedrijfspensioen van Brand New Day een vliegende start. En sindsdien gaat het hard. Begin 2020 is een nieuwe mijlpaal te vieren: de 5.000ste werkgever als klant. Creditsafe Nederland koos op advies van Meijers Assurantiën voor het bedrijfspensioen van Brand New Day. “Bij Creditsafe hebben we Brand New Day geadviseerd vanwege het aantrekkelijke tarief voor zowel werkgever als werknemer én de eenvoud van het product. Daarnaast kent Brand New Day een 100%-restitutiedekking bij overlijden. Dat spreekt veel werknemers aan,” zegt Arjan Stoop, pensioenadviseur bij Meijers Assurantiën, over hun advies aan Creditsafe Nederland.

“Natuurlijk stonden we even stil bij deze mijlpaal,” vertelt Brand New Day directeur Jan Willem Hoitsma. “We hebben de directie van Creditsafe getrakteerd op een ontbijt bij hun op kantoor en de werknemers ontvingen wat lekkers op hun bureau.”

De snelst groeiende PPI

e groei van Brand New Day in de PPI markt is al jaren zichtbaar. Waar Brand New Day een aantal jaren geleden nog een marktaandeel had van rond de 20% op basis van het aantal werkgevers, is dat met meer dan 5.000 werkgevers nu ruim 30%. “We zien dat steeds meer werkgevers kiezen voor een PPI als pensioenpartij in plaats van een traditionele verzekeraar. Zo mochten wij klanten als WeTransfer, Warchild en Spotify verwelkomen. Onze lage kosten, online dienstverlening en beleggingsfilosofie geven vaak de doorslag. Maar ook positieve ervaringen van onze service aan bestaande klanten wordt veel genoemd,” legt Hoitsma uit.

Brand New Day richt zich met name op het MKB tot zo’n 1.000 man personeel. ”Binnen dit klantsegment kiezen start- en scaleups met jonge werknemers vaak voor ons. Deze bedrijven voelen een natuurlijke verbinding, want wij zijn ook ondernemers en als snelgroeiend bedrijf herkennen we de groeiuitdagingen die veel van onze klanten hebben. Daar spelen we dan ook op in met ons bedrijfspensioen en de service die klanten krijgen.”

Er zijn PPI’s die zich specifiek richten op grotere bedrijven. Een aantal van hen heeft dan ook meer deelnemers dan Brand New Day. “Ondanks dat ook grotere mooie bedrijven als Fletcher en BinckBank voor ons kozen, hebben we pas zo’n 15% marktaandeel op basis van het aantal deelnemers in de PPI markt. Wel zien we dat grote bedrijven steeds vaker voor ons kiezen,” aldus Jan Willem Hoitsma.

Meer dan één miljard euro toevertrouwd vermogen

Het totale toevertrouwde vermogen van Brand New Day PPI steeg in een jaar met 61% van 620 miljoen euro naar meer dan één miljard euro, waarvan 150 miljoen euro rendement. “Het bereiken van de grens van één miljard euro toevertrouwd vermogen is ook een nieuwe mijlpaal,” zegt Hoitsma. “We zijn geen onderdeel van een pensioenverzekeraar, waar een interne overstap van klanten met hun vermogen naar de eigen PPI gemeengoed is. Dat we er met een klein en hecht team in geslaagd zijn om deze grens te bereiken, maakt ons extra trots.” Eén online platform voor het op- en afbouwen van vermogen Met het bedrijfspensioen van Brand New Day kunnen klanten op MijnBND gebruikmaken van een unieke pensioenplanner. Daarmee krijgen werknemers inzicht in hun pensioensituatie. “Dat doen we door informatie van mijnpensioenoverzicht.nl te combineren met het Brand New Day Bedrijfspensioen. Zo hebben werknemers inzicht in al hun pensioenpotjes en hun toekomstige AOW. Een werknemer krijgt door een samenwerking met NIBUD ook gemakkelijk een beeld bij zijn of haar uitgaven en ziet meteen of er te weinig verwacht inkomen is op de pensioendatum. Als blijkt dat iemand later meer inkomen nodig heeft, dan kan er met een paar muisklikken fiscaal voordelig bijgespaard worden,” zegt Hoitsma. ”In de nabije toekomst bouwen we dit platform uit, zodat werknemers de op- en afbouw van hun hele vermogen kunnen managen.”

Wil je meer weten over Brand New Day en wat ze voor je kunnen betekenen? Download dan de brochure op de Sprout partnerpagina.