BrightPensioen richt zich op breder publiek met nieuw product BrightBeleggen

Amsterdam, 15 januari 2018 – BrightPensioen biedt vanaf vandaag ook BrightBeleggen aan. Duurzaam beleggen in het Bright LifeCycle Fonds is daarmee nu ook mogelijk voor het opbouwen van vermogen voor een ander doel dan pensioen. Deze uitbreiding is op verzoek van de deelnemers van BrightPensioen. Alle klanten (deelnemers) van BrightPensioen zijn mede-eigenaar via een deelnemerscoöperatie en beslissen mee over de koers van BrightPensioen. Deze uitbreiding van het aanbod is daar een eerste gevolg van. Tot nu toe was het alleen mogelijk te beleggen bij BrightPensioen via een lijfrenterekening voor pensioenopbouw.

BrightPensioen belegt tegen kostprijs en rekent daarnaast een lidmaatschap dat losstaat van het opgebouwde vermogen van de klant. Er wordt belegd in ETF’s (Exchange Traded Funds) en het aantal transacties wordt zo laag mogelijk gehouden doordat er maar één keer per maand gehandeld wordt. Hierdoor kan automatisch worden geherbalanceerd zonder extra kosten te maken. Het fonds bestaat uit 100% duurzame aandelen- en obligatie-indexfondsen (ETF’s) aangevuld met greenbonds.

Meer rendement minder risico

BrightBeleggen is bedoeld voor mensen die niet te veel risico willen lopen, geen belegkeuzes willen maken, maar die wel op zoek zijn naar meer rendement dan ze op een spaarrekening krijgen. Het doelrendement is inflatie plus 4 procent, een rendement dat het neutrale profiel van het Bright LifeCycle Fonds sinds de start (3 jaar geleden) ook ruim behaald heeft (5,8%).

Karin Jakobsen, oprichter van BrightPensioen: “Wij bieden de meest relaxte manier van duurzaam beleggen. Je hebt er als klant geen omkijken naar. We beleggen volgens een neutraal risicoprofiel en bouwen dat desgewenst af naar een defensief risicoprofiel. Doordat we maandelijks herbalanceren beperken we het risico wat tot één procent extra rendement kan opleveren. Meer rendement en minder risico dus.”

Twee voor de prijs van één

BrightBeleggen is voor iedereen mogelijk. Huidige deelnemers van BrightPensioen kunnen voor het bestaande lidmaatschapsgeld naast hun lijfrenterekening deze extra beleggingsrekening openen. Nieuwe deelnemers die van start gaan krijgen in de eerste twee jaar het lidmaatschap cadeau totdat ze 3000 euro aan vermogen hebben opgebouwd. Willen ze daarnaast nog een lijfrenterekening openen dan kunnen ze dat ook binnen gelijkblijvende lidmaatschapskosten.

Over BrightPensioen

BrightPensioen biedt flexibele vermogensopbouw voor iedereen. Enerzijds met de pensioenrekening (in de zogenoemde derde pijler) voor zzp’ers, DGA’s en andere mensen die graag zelf pensioen willen opbouwen. En anderzijds met BrightBeleggen voor iedereen waarbij het opbouwen van vermogen voor een ander doel dan pensioen mogelijk is. BrightPensioen is opgericht omdat pensioen flexibeler, eerlijker en duurzamer kan. De gebruikelijke businessmodellen in de financiële wereld worden door de totaal andere aanpak op de schop genomen. BrightPensioen is de enige aanbieder die geen geld verdient aan het (pensioen)vermogen van de deelnemers, maar aan een jaarlijks lidmaatschap. Zo blijft er meer over voor de deelnemers. Deelnemers zijn mede-eigenaar via een deelnemerscoöperatie. Ze bepalen mede de koers en delen mee in de winst. Het vermogen wordt tegen kostprijs belegd in een 100% duurzaam lifecycle fonds. BrightPensioen is een social enterprise, in 2013 opgericht door Karin Jakobsen.

BrightPensioen kreeg in november 2017 van onafhankelijk benchmarkinstituut MoneyView in de jaarlijkse vergelijking van lijfrenteproducten de hoogste score van vijf sterren.

Hi! BrightPensioen is een game-changer. Wij vonden dat pensioen anders moest. Flexibeler. Duurzamer. Eerlijker. Dus zonder winstmaximalisatie. Maar mét een maximaal pensioen voor de deelnemers. Deelnemers die ook aandeelhouder zijn. Zo ontstond BrightPensioen.

We denken groot omdat we vinden dat de financiële sector anders moet: eerlijker, duurzamer en met het klantbelang voorop. Ons model is gebaseerd op de kracht van samen: hoe meer leden Bright heeft, hoe meer we kunnen bereiken.

Wij bieden dé oplossing voor iedereen zonder pensioen. Zowel voor ZZP'ers als werkgevers zonder pensioenregeling. Als werkgever zit je bij ons niet aan een pensioenregeling vast, maar kun je pensioen faciliteren voor je medewerkers.

Wij zijn de enige aanbieder die geen geld verdient aan jouw pensioenvermogen, maar aan een jaarlijks lidmaatschap. Daarnaast wordt iedereen bij BrightPensioen mede-eigenaar en beleggen wij jouw pensioenvermogen volledig duurzaam. Als klap op de vuurpijl zijn wij ook nog eens een Social Enterprise, en staat bij ons het maatschappelijk belang voorop en streven we een winstmaximalisatie na. Ons maatschappelijk doel is pensioen eerlijker en duurzamer maken, en dat willen we samen met jou bereiken!

Nu weten wij ook dat pensioen niet het leukste onderwerp is en daarom zijn er eigenlijk weinig mensen die zich er echt in verdiept hebben. Maar pensioen is erg belangrijk en hoe langer je er mee wacht, hoe minder pensioen je kunt opbouwen. Om je te helpen met pensioen geven wij informatieve webinars, waarin we je uitleggen wat je kunt doen aan je pensioen. Ook vertellen we je over de fiscale voordelen en de andere mogelijkheden om iets te doen aan later.

BrightPensioen is ideaal voor wie een zzp pensioen wil, voor ondernemers die een oplossing zoek voor het opbouwen van pensioen voor start-ups. Sinds januari 2018 kan iedereen Bright worden en een BrightBeleggen rekening openen. Ideaal voor wie meer rendement wil dan sparen, maar niet teveel risico wil lopen. Bij Bright kun je uitsluitend duurzaam beleggen

Kijk vooral even op onze website, download ons whitepaper of geef je op voor één van onze webinars