BrightPensioen verdubbelt aantal klanten en draait break-even.

BrightPensioen groeit hard. De aanbieder van individuele pensioenrekeningen voor zzp'ers en werkgevers zonder pensioenregeling zag het aantal deelnemers in de laatste twaalf maanden bijna verdubbelen, het aantal werkgevers meer dan verdubbelen, net zoals het belegde vermogen. Sinds het derde kwartaal van 2019 draait Bright break-even.

De groei is niet alleen gerealiseerd doordat meer zzp’ers deelnemer werden, maar zeker ook door een groeiend aantal werkgevers dat Bright kiest als alternatief voor een traditionele pensioenregeling. Vooral start- en scaleups en bedrijven die traditioneel minder passend vinden bij de huidige arbeidsmarkt sluiten zich aan. Werkgevers zoals Flow Traders, Temper en Vandebron en recentelijk heeft Bright ook Snappet, True, Weflycheap, eet.nu en Level Up Group mogen verwelkomen.

Sjaak Zonneveld, commercieel directeur BrightPensioen: “We raken bij steeds meer ondernemers bekend als club die het echt anders doet. Wij werken met een jaarlijks vast lidmaatschapsbedrag, in plaats van een percentage van je opgebouwde pensioenpotje af te snoepen zoals andere partijen doen en deelnemers worden mede-eigenaar. Inmiddels is wel duidelijk dat onze aanpak op de langere termijn financieel gunstiger is.”

Met de individuele oplossing van BrightPensioen kunnen werkgevers heel laagdrempelig en tegen lage kosten beginnen met het fasciliteren van pensioen voor de medewerkers, waar een traditionele pensioenregeling afsluiten direct in de duizenden euro's gaat lopen.

BrightPensioen is een social enterprise. Bright heeft de ambitie het pensioen- en financiele stelsel te veranderen in een eerlijker en duurzamer stelsel. Zondag 17 november mocht Sjaak Zonneveld van Bright zijn visie op pensioen voor zzp’ers en ondernemers uitleggen in het TV programma Buitenhof

Meet weten? Bel Bright op 020-7070540

Hi! BrightPensioen is een game-changer. Wij vonden dat pensioen anders moest. Flexibeler. Duurzamer. Eerlijker. Dus zonder winstmaximalisatie. Maar mét een maximaal pensioen voor de deelnemers. Deelnemers die ook aandeelhouder zijn. Zo ontstond BrightPensioen.

We denken groot omdat we vinden dat de financiële sector anders moet: eerlijker, duurzamer en met het klantbelang voorop. Ons model is gebaseerd op de kracht van samen: hoe meer leden Bright heeft, hoe meer we kunnen bereiken.

Wij bieden dé oplossing voor iedereen zonder pensioen. Zowel voor ZZP'ers als werkgevers zonder pensioenregeling. Als werkgever zit je bij ons niet aan een pensioenregeling vast, maar kun je pensioen faciliteren voor je medewerkers.

Wij zijn de enige aanbieder die geen geld verdient aan jouw pensioenvermogen, maar aan een jaarlijks lidmaatschap. Daarnaast wordt iedereen bij BrightPensioen mede-eigenaar en beleggen wij jouw pensioenvermogen volledig duurzaam. Als klap op de vuurpijl zijn wij ook nog eens een Social Enterprise, en staat bij ons het maatschappelijk belang voorop en streven we een winstmaximalisatie na. Ons maatschappelijk doel is pensioen eerlijker en duurzamer maken, en dat willen we samen met jou bereiken!

Nu weten wij ook dat pensioen niet het leukste onderwerp is en daarom zijn er eigenlijk weinig mensen die zich er echt in verdiept hebben. Maar pensioen is erg belangrijk en hoe langer je er mee wacht, hoe minder pensioen je kunt opbouwen. Om je te helpen met pensioen geven wij informatieve webinars, waarin we je uitleggen wat je kunt doen aan je pensioen. Ook vertellen we je over de fiscale voordelen en de andere mogelijkheden om iets te doen aan later.

BrightPensioen is ideaal voor wie een zzp pensioen wil, voor ondernemers die een oplossing zoek voor het opbouwen van pensioen voor start-ups. Sinds januari 2018 kan iedereen Bright worden en een BrightBeleggen rekening openen. Ideaal voor wie meer rendement wil dan sparen, maar niet teveel risico wil lopen. Bij Bright kun je uitsluitend duurzaam beleggen

Kijk vooral even op onze website, download ons whitepaper of geef je op voor één van onze webinars