BrightPensioen verdubbelt aantal klanten en draait break-even.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:15

Persbericht - BrightPensioen groeit hard. De aanbieder van individuele pensioenrekeningen voor zzp'ers en werkgevers zonder pensioenregeling zag het aantal deelnemers in de laatste twaalf maanden bijna verdubbelen, het aantal werkgevers meer dan verdubbelen, net zoals het belegde vermogen. Sinds het derde kwartaal van 2019 draait Bright break-even.

De groei is niet alleen gerealiseerd doordat meer zzp’ers deelnemer werden, maar zeker ook door een groeiend aantal werkgevers dat Bright kiest als alternatief voor een traditionele pensioenregeling. Vooral start- en scaleups en bedrijven die traditioneel minder passend vinden bij de huidige arbeidsmarkt sluiten zich aan. Werkgevers zoals Flow Traders, Temper en Vandebron en recentelijk heeft Bright ook Snappet, True, Weflycheap, eet.nu en Level Up Group mogen verwelkomen.

Sjaak Zonneveld, commercieel directeur BrightPensioen: “We raken bij steeds meer ondernemers bekend als club die het echt anders doet. Wij werken met een jaarlijks vast lidmaatschapsbedrag, in plaats van een percentage van je opgebouwde pensioenpotje af te snoepen zoals andere partijen doen en deelnemers worden mede-eigenaar. Inmiddels is wel duidelijk dat onze aanpak op de langere termijn financieel gunstiger is.”

Met de individuele oplossing van BrightPensioen kunnen werkgevers heel laagdrempelig en tegen lage kosten beginnen met het fasciliteren van pensioen voor de medewerkers, waar een traditionele pensioenregeling afsluiten direct in de duizenden euro’s gaat lopen.

BrightPensioen is een social enterprise. Bright heeft de ambitie het pensioen- en financiele stelsel te veranderen in een eerlijker en duurzamer stelsel. Zondag 17 november mocht Sjaak Zonneveld van Bright zijn visie op pensioen voor zzp’ers en ondernemers uitleggen in het TV programma Buitenhof

Meet weten? Bel Bright op 020-7070540