BrightPensioen wint de Positive Finance Award!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:05

Persbericht - BrightPensioen heeft de Positive Finance Award 2019 gewonnen in de categorie 'Proven'. De Positive Finance Award werd voor de vierde keer uitgereikt aan initiatieven binnen de financiële wereld waar de samenleving écht iets aan heeft en mensen duurzaam geholpen worden.

De Award werd uitgereikt tijdens de vierde Positive Finance Day. De jury prees BrightPensioen voor haar ambitie om het financiële stelsel te veranderen in een eerlijker en uurzamer stelsel. De twee andere genomineerden in de categorie Proven waren PCAF (Partnership Carbon Accounting Financials) en Phenix Capital. Het publiek kon zijn stem uitbrengen via een speciale site. Stemmen kon ook nog op de dag van het event zelf. Bijna 2.500 financieel dienstverleners brachten een stem uit. Dit is het winnende pitch filmpje van BrightPensioen

Uniek verdienmodel

BrightPensioen werkt als enige financiele instelling in Nederland op basis van een lidmaatschap. Daarnaast is iedere deelnemer is mede-eigenaar en er wordt uitsluitend belegd in duurzame fondsen. De deelnemerscoöperatie heeft nu zo’n tien procent van het aandelenbelang, en dat percentage groeit naarmate het aantal deelnemers groeit. Bright Pensioen werd vijf jaar geleden gelanceerd en heeft inmiddels meer dan 7000 leden.

Reactie BrightPensioen

Commercieel directeur Sjaak Zonneveld bij de ontvangst van de award: “We hebben deze award te danken aan onze 7000 deelnemers die ons het vertrouwen gegeven hebben en de mensen die op ons gestemd hebben. We hopen dat ons revolutionaire model veelvuldig zal worden gekopieerd in de financiële sector. Dit model is helder, eerlijk en beter dan de bestaande modellen. Als dit model gekopieerd wordt, is dat beter voor iedereen.”