Buckaroo introduceert Smart Checkout

Buckaroo introduceert Smart Checkout. Kenmerkend is de self-learning technologie die zich aanpast aan de betaalvoorkeur(en) van de consument.

Mobiele transacties hebben het desktopverkeer ingehaald. Data van Buckaroo wijst uit dat ten minste 52% van de dagelijkse online betalingen via de smartphone gaat. Reden voor Buckaroo om te innoveren op een slim betaalproces dat zich aanpast aan betaalgedrag en device.

Maurits Dekker, chief commercial officer Buckaroo: "Bij betalen is er geen sprake van one-size-fits-all. Betaalt iemand via smartphone of desktop? Achteraf of direct? Met iDEAL of creditcard? Elk betaalgedrag is anders. Dat vraagt om een slimme checkout waarin de afgestemde betaalvoorkeuren direct getoond worden."

Self-learning technology

Buckaroo werkte afgelopen maanden aan nieuwe payment technologie dat leert van het betaalgedrag van de consument en daarop afstemt. Zo staan de voorkeursbetaalmethoden van de betaler altijd direct bovenaan. Ook het invoeren van creditcardgegevens behoort tot de verleden tijd, deze worden automatisch ingelezen via de smartphonecamera.

Vertrouwd online afrekenen

De Buckaroo Smart Checkout is te gebruiken als checkout voor webwinkels, maar ook als online betaaloplossing in een creditmanagementproces of abonnementsmodel. Zowel de checkout als de betaalverzoeken zijn volledig in eigen huisstijl in te richten binnen het eigen betaaldomein.

Maurits Dekker: "De webshop en checkout lopen feilloos in elkaar over. Het afrekenmoment blijft dicht bij de aankoop. Dat voelt vertrouwd. Een belangrijk aspect wat de betaalconversie en inningspercentage ten goede komt."

Direct beschikbaar

De Smart Checkout is direct beschikbaar voor klanten van Buckaroo, zij kunnen vanaf heden zelf de nieuwe Smart Checkout activeren. De Smart Checkout is ook te gebruiken via de payment gateway van Magento 1, Magento 2, WooCommerce, Shopware en is beschikbaar in de API van Buckaroo.

Buckaroo is een toonaangevende Payment Service Provider in Nederland. Meer dan 5.000 bedrijven en online retailers maken gebruik van hun betaaloplossingen en kennis van online payments, credit management en subscriptions.