C Sharp Sports: een geïntegreerd Informatie Management Systeem

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:05

Persbericht - C Sharp Sports lanceert een geïntegreerd Informatie Management Systeem voor sportclubs en bonden. Bonden en sportverenigingen beschikken over kennis en opleidingen, C Sharp Sports biedt een platform om deze kennis in op te slaan, te delen en uit te breiden. Verschillende applicaties geven clubs, trainers, spelers en ouders en/of leerkrachten toegang tot handige en relevante informatie wat betreft de spelers en het team.

De applicatie wordt 8 juni gelanceerd in het Manifesto kantoor aan de Isaac Titsinghkade 107 in Amsterdam. Verschillende sprekers zullen het belang van data en software in sport duidelijk maken. Met data krijg je inzichtelijk wat voorheen niet mogelijk was, het is de toekomst. En de software van C Sharp Sports biedt hiervoor een oplossing.

C Sharp Sports club
Het C Sharp Sports concept maakt het gebruikers gemakkelijk digitale informatie te verzamelen, te beheren en te distribueren. Dit kan in de vorm van tekst, afbeeldingen, video, data, bibliotheken, evaluaties, team agenda’s, MRI’s, scans, planningen, etc.

Met een laptop kunnen alle spelers gerelateerde gegevens worden verzameld en opgeslagen op een centrale server. Via verschillende apps kunnen trainers, spelers, ouders en/of leerkrachten toegang krijgen tot de beschikbare gegevens. C Sharp Sports is een Informatie Management Systeem dat speciaal is gemaakt voor de sportindustrie.

C Sharp Sports: De Nationale Bond
Trainers en scheidsrechters helpen in hun ontwikkeling is één van de belangrijkste taken van een sportbond. Zo is iedere bond een kenniscentrum. Het zou verstandig zijn om deze kennis met hun ledenbestand te delen. C Sharp biedt hiervoor een platform.

De inhoud van een digitale bibliotheek vol met oefeningen kan worden verspreid naar alle aangesloten clubs van de bond via het C Sharp platform. Informatie kan dus van Bond naar Club gaan. Maar ook andersom. De bond kan via het C Sharp platform gedetailleerd inzicht krijgen over allerlei zaken rondom een training. Welke oefenstof wordt gebruikt? Aan wie wordt de training gegeven (senioren, junioren, jongens, meisjes etc.)? Hoe vaak mist iemand een training?

Op wekelijkse basis nemen duizenden teams deel aan verschillende trainingsactiviteiten. Indien deze via het C Sharp platform worden aangeboden, dan kan met behulp van de Analytics Software die wordt geleverd door SAS een gedetailleerde analyse gemaakt worden. Deze SAS Analytics biedt de bond dan relevante informatie die kan worden gebruikt voor Marketing, Merchandising en of Ticketverkoop doeleinden.

C Sharp Sports: Information Gateway
C Sharp Sports is daarom een goed instrument dat gebruikt kan worden als een ‘Information Gateway’ tussen de bond en hun clubs. Het inzicht van de training gerelateerde activiteiten zal toenemen. Het C Sharp Sports platform zal zowel de bond als de clubs helpen bij de toekomstige ontwikkeling van haar spelers.

Bekijk de video op: Youtube.