Colin Westerneng van Flexas.nl wint award voor beste vastgoednetwerker van Rotterdam

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:18

Persbericht - Tijdens de eerste editie van de Rotterdamse vastgoedborrel won een medewerker van online kantoorbemiddelaar Flexas.nl, Colin Westerneng, de award voor ‘ beste vastgoednetwerker van Rotterdam’. Een unicum in de vastgoedwereld, waar doorgaans traditionele makelaars of zeer actieve beleggers met de scepter zwaaien en dergelijke titels opstrijken.

Niet geheel onverwachts

Een bijzondere prestatie ja, maar geheel onverwachts is het niet. Flexas.nl, ooit begonnen als startup en disruptor  in de vastgoedmarkt, is inmiddels uitgegroeid tot scale-up. Het bedrijf groeit al jaren hard door. Tegenwoordig is de online bemiddelaar niet meer weg te denken uit de vastgoedwereld. Een onmisbare schakel die zowel het kleine MKB als grotere bedrijven assisteert in hun zoektocht naar een kantoor. Het was daarom slechts een kwestie van tijd voordat één van dit soort titels naar een online broker zou gaan.

De brug tussen online en offline

De reden voor het succes van Flexas.nl en Colin Westerneng? Volgens eigenaar, Marcel de Groot, is dat niet ingewikkeld. “Flexas.nl slaat de brug tussen online en offline. Vastgoed draait om kennis en netwerk, dat is niet enkel online. Wij proberen de juiste combinatie te zijn voor verhuurders en huurders van kantoorruimtes. Samen met een goed vindbare gebruiksvriendelijke website, persoonlijk advies en begeleiding zorgt dit voor een efficiënte zoektocht. Daarom ben ik ook zo trots op Colin, hij spendeert veel tijd aan zowel zijn kennis als zijn netwerk. Huurders en verhuurders waarderen dit en plukken er de vruchten van want hij kent alle kantoren in Rotterdam.”

Ondernemers vinden hun kantoor steeds vaker online

De online bemiddelaar is al jaren actief op de kantorenmarkt en merkt dat het aantal ondernemers die hun kantoor via het internet vindt fors blijft groeien. Dat is eenvoudig te verklaren. Het percentage van de ondernemers en huisvestingbeslissers die opgegroeid zijn met het internet wordt steeds groter. Het logische gevolg hiervan is dat zij hun zoektocht vrijwel altijd online beginnen.