ContactCare faciliteert nieuw zorginitiatief

Vanaf februari 2018 gaat CareAbout, een ‘medisch service centrum op afstand’ gebruik maken van de faciliteiten van ContactCare. In de opstartfase zal ContactCare ondersteuning bieden met zowel fysieke werkplekken als de tools MyCare en MyControl.

Over CareAbout
CareAbout biedt assistentie op afstand voor eerstelijnspraktijken zoals de apotheek en de huisartsenpraktijk. “We zijn met CareAbout begonnen uit onze persoonlijke ervaringen. We merkten in de zorgcentra dat de assistenten heel graag wilden, maar niet de mogelijkheid hadden om die aandacht te geven aan de zorgvrager die ze eigenlijk wel wilde geven. Goede communicatie is essentieel voor een goed zorgproces. De toenemende zorgvraag en vooral de andere werkzaamheden in de praktijk maken het simpelweg niet mogelijk om dat te bieden wat goede communicatie eigenlijk wel nodig heeft. Door gericht en gefocust te zijn op de communicatie, is het mogelijk om hier de juiste aandacht aan te besteden.” Aldus oprichter Timothy Hoolhorst.

De oprichters
Timothy Hoolhorst heeft CareAbout opgericht in samenwerking met Stefan Ottenbros (apotheker), Arno Bisschop (arts) en Jasper Meerding (oprichter van ContactCare en Gaiku).
Met deze achtergronden is er een brede fundering met ervaringen in de zorg en in klantcontact. Hiermee streeft CareAbout ernaar om persoonlijke en goede communicatie te leveren voor goede zorg.

De faciliteiten van ContactCare
De zorgspecialisten van CareAbout gaan werken vanuit het contactcenter van ContactCare in Amersfoort. CareAbout maakt deze keuze vanwege de bereikbaarheid van de locatie en de kwaliteit van de innovatieve software-omgeving van ContactCare. Zo gaat CareAbout gebruik maken van MyCare en MyControl. Twee door ContactCare ontwikkelde softwareprogramma’s waarmee de kwaliteit van de dienstverlening dagelijks toenmeent door een geautomiseerde focus op klantdata en medewerkersontwikkeling. Met MyCare hebben de klantcontactmedewerkers efficiënt toegang tot de juiste informatie van de persoon die contact opneemt. MyControl zorgt ervoor dat continu de kwaliteit van de gesprekken gemonitord worden. Bovendien biedt MyControl een continue trainings- & toetsingmodule waarmee de kennis en vaardigheden van de medewerkers continu up-to-date blijft.

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met de afdeling marketing, Bwerani Alvares , telefoon: 0629731698 of e-mail: marketing@contactcare.nl.

ContactCare houdt klantcontact persoonlijk. Ons contactcenter zorgt voor kwalitatieve gesprekken met klanten van onder meer Scotch & Soda, 50Five, Zwaluwhoeve en Simpel. Dat maken we waar met een getalenteerd en getraind team bestaande uit meer dan negentig klantenservicemedewerkers. We geven onze opdrachtgevers 24/7 inzicht in klantcontactdata en leveren in samenwerking met organisaties meerwaarde voor klanten.  In totaliteit zorgen we voor een schaalbare klantenservice oplossing voor meer dan 500 bedrijven. Bovendien beheersen onze medewerkers niet alleen Nederlands maar ook Engels, Spaans, Duits en/of Frans en dragen met plezier bij aan het (inter)nationale succes van groeiende bedrijven.