Crematieverzekering goedkoper dan uitvaartverzekering?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:27

Persbericht - Er bestaan veel onduidelijkheden over de uitvaartverzekering, crematieverzekering en begrafenisverzekering. Zijn dit nou aparte verzekeringen of is het eigenlijk allemaal hetzelfde?

Wat zijn de verschillen?

Een crematieverzekering en begrafenisverzekering zijn eigenlijk andere woorden voor een uitvaartverzekering. Een uitvaartverzekering kun je namelijk gebruiken voor een crematie, maar ook voor een begrafenis.

Doorgaans is een crematie een stuk goedkoper dan een begrafenis. De premie voor een uitvaartverzekering zal dan ook minder hoog zijn als je gecremeerd wilt worden. De kosten voor een begrafenis zijn een stuk hoger, dit komt mede door het grafonderhoud en de huur van de grond. Het spreekt voor zich dat de premie van een uitvaartverzekering voor een begrafenis dan ook duurder zal zijn.

Uitvaart berekenen

Het is belangrijk om op de hoogte te zijn van de wensen voor de uitvaart. Zodra je deze wensen helder hebt, kun je de kosten berekenen van een uitvaart. Er staan op het internet diverse ‘uitvaart calculatoren’ die je kunt gebruiken. Met deze kosten in het achterhoofd kun je vervolgens een uitvaartverzekering gaan afsluiten.

Tijdens het afsluiten van een uitvaartverzekering moet je een verzekerd bedrag kiezen. Dit bedrag staat eigenlijk voor de dekking van de uitvaart. Het is dus belangrijk dat het verzekerde bedrag overeenkomt met de kosten die je hebt berekend in de uitvaart calculator.

Uitvaartverzekering vergelijken

Op Uitvaartverzekeringvergelijken.com kun je terecht voor het vergelijken van uitvaartverzekeringen. Deze website vergelijkt de 4 grootste aanbieders in Nederland op zowel premie als voorwaarden. Uitvaartverzekeringvergelijken.com heeft ervoor gekozen om alleen Dela, Yarden, Monuta en Ardanta te vergelijken omdat ze doorgaans ook het goedkoopst zijn. Door het grote klantenbestand hebben zij scherpe prijsafspraken met diverse uitvaartondernemers.