D&B The Facility Group: Jan-Willem de Bruijn volgt Bas Hertz op als CEO

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:31:33

Persbericht - Bas Hertz draagt op 1 januari 2021 de CEO-functie van D&B The Facility Group over aan Jan-Willem de Bruijn, op dit moment commercieel eindverantwoordelijk bij het bedrijf.

Van studentenbedrijfje naar multi-service dienstverlener

“Aan het begin van mijn studietijd, inmiddels 27 jaar geleden, richtte ik samen met mijn zandbakvriendje Derek Hoeffelman het studentenchauffeursbedrijfje D&B op. Wie had toen kunnen dromen dat wij zouden uitgroeien tot één van de meest gewaardeerde integrale facilitaire dienstverleners van Nederland? Wij werken met ambitieuze opdrachtgevers en hebben inmiddels meer dan 1.200 enorm betrokken talenten in dienst,” zo licht Hertz toe in het persbericht.

Zo’n twee jaar geleden begon het bij hem te kriebelen. Hij raakte nieuwsgierig naar welke andere uitdagingen er nog voor hem in het verschiet zouden kunnen liggen. “Ik realiseerde mij dat ik als ondernemer op een punt kwam waarop ik mijn ambities buiten D&B wilde onderzoeken. Tijd om het stokje over te dragen.”

Gedroomde opvolger

Hertz zijn opvolger, Jan-Willem de Bruijn, is 10 jaar verbonden aan het bedrijf. Sinds 7 jaar maakt hij deel uit van de directie. Hij vervulde de rol van operationeel eindverantwoordelijke binnen de organisatie en sinds drie jaar is hij commercieel. Vorig jaar vroeg Hertz of De Bruijn hem zou willen opvolgen.

“Jan-Willem is mijn gedroomde opvolger. Hij heeft uitstekende relaties met onze opdrachtgevers en de markt. Hij heeft laten zien dat hij succesvolle teams kan bouwen en zijn kwaliteiten worden breed gewaardeerd binnen onze organisatie. Bovendien kent hij het bedrijf door-en-door, is hij een echte cultuurdrager en heeft een essentiële rol gespeeld in de opbouw van de organisatie. Hij is ambitieus, een doorzetter en naar buiten gericht. Dat past perfect bij de volgende fase van het bedrijf waar ik als aandeelhouder aan verbonden zal blijven,” zo vertelt Hertz.

Unieke club

Jan-Willem de Bruijn: “Mijn D&B-hart is in de afgelopen jaren groot gegroeid en ik vind het een enorm voorrecht om leiding te mogen gaan geven aan deze unieke club. We leven in een tijd van grote veranderingen ten gevolge van de coronacrisis en de maatschappelijke versnelling onder invloed van globalisering en technologische ontwikkeling. Het is mijn verantwoordelijkheid om – binnen die dynamiek – iedereen aan boord te houden en onze proposities en marktpositie verder uit te bouwen.”