D&B The Facility Group vindt financiële partner in ABN AMRO

Halverwege 2019 maakte D&B The Facility Group bekend op zoek te gaan naar groeikapitaal. Inmiddels heeft zij een financiële partner gevonden: ABN AMRO. D&B The Facility Group is overtuigd dat de bank de juiste partij is voor de toekomstbestendige partnership die gezocht werd. ABN AMRO stelt financiering ter beschikking voor de groei van D&B gedurende de komende jaren.

“We hebben begin dit jaar diverse routes opgestart om kapitaal op te halen teneinde onze groeiambities waar te maken,” aldus Bas Hertz, CEO en founder van D&B. “Onze nieuwe huisbank ABN AMRO bleek bereid om onze lange termijn groei te financieren en was daarmee voor ons als ondernemers een betere optie dan de voorstellen van diverse private equity partijen die we gesproken hebben.” Daarmee is een vijfde aandeelhouder voorlopig van de baan.

De organisatie vertoont al jaren een double digit groeipercentage en het bedrijfshorecabedrijf van D&B – We Canteen – is opgemerkt door de markt en opent bijna iedere maand een restaurant. Maar grote groei betekent ook, grote investeringen. Met name de bedrijfshoreca-activiteiten van D&B The Facility Group zijn kapitaalintensief. Dat was reden voor Hertz en zijn medeaandeelhouders om op zoek te gaan naar kapitaal.

Ton Jan van Osnabrugge van ABN AMRO over de hernieuwde samenwerking tussen de bank en D&B. “ABN AMRO is in een eerder stadium reeds de huisbank geweest van D&B en wij zijn erg enthousiast over het feit dat zij terug bij ons zijn. Ik ken het bedrijf en haar aandeelhouders goed en zij zijn in staat geweest een geweldig bedrijf op te bouwen. D&B The Facility Group past als organisatie daarom heel goed bij ABN AMRO.”

D&B The Facility Group is een vooruitstrevende facilitaire dienstverlener die met name actief is op de top200 corporate kantoren in Nederland. Haar mensen behoren tot de best opgeleide talenten in de markt. D&B levert een grote bijdrage aan de wijze waarop mensen binnen de werkomgeving functioneren en in hun vel zitten. Want mensen die gelukkiger zijn, leveren betere prestaties, zijn productiever en hebben meer energie. Happiness works. En dat is van grote waarde voor zowel de werknemer als de organisatie. Zo een werkomgeving noemt D&B 'A-Great-Place-To-Be'.

D&B ondersteunt haar opdrachtgevers o.a. met objectbeveiliging, receptiediensten, kantoorschoonmaak, office support en facility management. Daarnaast leveren zij chauffeurs-, vervoer- en parkeeroplossingen. Haar cateringconcept We Canteen geldt als één van de nieuwste en meest disruptieve concepten in de markt van de bedrijfscatering.

Aan het einde van de dag, draait het om beleving. Dat is waar zij in geloven. Iemands dag bestaat immers uit de vele ontmoetingen en ervaringen die men gedurende die dag heeft. D&B brengt de services zoals wij die kennen uit de 5 sterren hotellerie naar het kantoor om zo een beleving te bieden die indruk maakt. Dat noemen zij de 5-Star-Experience.

Waarom D&B The Facility Group? Onder de invloed van hyperconcurrentie, global markets, nieuwe technologieën, nieuwe generaties en energietransities verandert de wereld waarin wij leven in sneltreinvaart. Deze veranderingen vragen van de werkomgeving om continu mee te veranderen en te transformeren naar een omgeving waarbinnen mensen in staat zijn om te excelleren en tot grotere prestaties te komen. Binnen deze dynamiek is het belangrijk om partijen aan je te verbinden die toekomstgericht en proactief zijn, die in staat zijn mee te veranderen en oog hebben voor de belangrijkste trends en thema’s van de nabije toekomst.