D&B The Facility Group zoekt groeikapitaal

Het gaat goed met D&B The Facility Group. De organisatie vertoont al jaren een double digit groeipercentage en het cateringonderdeel van D&B – We Canteen – is omarmd door de markt en gooit hoge ogen. Vandaag maakt D&B The Facility Group bekend dat zij een traject is begonnen om groeikapitaal aan te trekken.

CEO en eigenaar Bas Hertz: “De waardering voor onze services in de markt is dusdanig positief, dat we in zeer hoog tempo nieuwe opdrachtgevers mogen verwelkomen. Vaak zeggen we ook ‘nee’ tegen trajecten. Wij blijven trouw aan onze belofte: Het bieden van een 5-star-experience. Dat klinkt misschien eenvoudig, maar er komt veel bij kijken en valt of staat met de juiste aandacht. Aandacht voor onze mensen, voor onze opdrachtgevers en voor onze dienstverlening.”

Hertz geeft aan dat er diverse redenen zijn om groeikapitaal aan te trekken. “Onze nieuwste labels, bedrijfshorecabedrijf We Canteen en schoonmaakbedrijf Cleaning, zijn tamelijk kapitaalintensief. Wanneer een nieuwe opdrachtgever voor ons kiest, dan starten wij onze samenwerking vaak met investeringen in keukenapparatuur, een verbouwing, klein keuken inventaris of schoonmaakmachines. Grote groei betekent ook; grote investeringen,” zo licht Hertz toe. “Tegelijkertijd hebben wij een nadrukkelijke wens om te investeren in duurzaamheid en innovatie, waar mogelijk in samenwerking met onze opdrachtgevers. Het is voor ons overduidelijk dat bedrijven enkel onderdeel zijn van de toekomst wanneer zij maximaal sturen op duurzaamheid en vernieuwing.”

Ook heeft D&B besloten om de organisatie te versterken door enkele zeer ervaren professionals aan te trekken. “Verzwaring van het MT en middenmanagement op diverse plekken in onze organisatie is essentieel voor de verdere groei van het bedrijf. Met het aantrekken van Michel Pan, die de leiding van ons label Facility Management op zich neemt, is het team direct onder de directie compleet en klaar voor de toekomst,” aldus Hertz.

“Wij zijn geïnspireerd door de tijd waarin we ons bevinden. De wereld waarin wij leven verandert in sneltreinvaart. En wij merken dat wij momentum hebben. De interesse van de markt in onze werkwijze, visie en services is groot en de robuuste groei van ons bedrijf zal de komende tijd doorzetten,” vertelt Hertz. “We zien dat wij iets goeds en positiefs hebben toe te voegen in onze markten. Daar willen we ons voor inzetten. Hiertoe zoeken de bestaande vier aandeelhouders van D&B een vijfde aandeelhouder die in staat is om deze groei te faciliteren.”

Tot slot benadrukt Hertz nog dat D&B absoluut niet verkocht wordt. “Wij hebben behoefte aan een grotere slagkracht binnen de organisatie die resulteert in een gezonde groei, nog meer aandacht voor onze mensen en opdrachtgevers en doorlopende vernieuwing van onze dienstverlening. Zo anticiperen wij maximaal op toekomstige kansen in de workplace.”

D&B The Facility Group is een vooruitstrevende facilitaire dienstverlener die met name actief is op de top200 corporate kantoren in Nederland. Haar mensen behoren tot de best opgeleide talenten in de markt. D&B levert een grote bijdrage aan de wijze waarop mensen binnen de werkomgeving functioneren en in hun vel zitten. Want mensen die gelukkiger zijn, leveren betere prestaties, zijn productiever en hebben meer energie. Happiness works. En dat is van grote waarde voor zowel de werknemer als de organisatie. Zo een werkomgeving noemt D&B 'A-Great-Place-To-Be'.

D&B ondersteunt haar opdrachtgevers o.a. met objectbeveiliging, receptiediensten, kantoorschoonmaak, office support en facility management. Daarnaast leveren zij chauffeurs-, vervoer- en parkeeroplossingen. Haar cateringconcept We Canteen geldt als één van de nieuwste en meest disruptieve concepten in de markt van de bedrijfscatering.

Aan het einde van de dag, draait het om beleving. Dat is waar zij in geloven. Iemands dag bestaat immers uit de vele ontmoetingen en ervaringen die men gedurende die dag heeft. D&B brengt de services zoals wij die kennen uit de 5 sterren hotellerie naar het kantoor om zo een beleving te bieden die indruk maakt. Dat noemen zij de 5-Star-Experience.

Waarom D&B The Facility Group? Onder de invloed van hyperconcurrentie, global markets, nieuwe technologieën, nieuwe generaties en energietransities verandert de wereld waarin wij leven in sneltreinvaart. Deze veranderingen vragen van de werkomgeving om continu mee te veranderen en te transformeren naar een omgeving waarbinnen mensen in staat zijn om te excelleren en tot grotere prestaties te komen. Binnen deze dynamiek is het belangrijk om partijen aan je te verbinden die toekomstgericht en proactief zijn, die in staat zijn mee te veranderen en oog hebben voor de belangrijkste trends en thema’s van de nabije toekomst.