De 5 belangrijkste voordelen van een extern debiteurenbeheer

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:39

Persbericht - Als ondernemer wil je natuurlijk dat je klanten zo snel mogelijk betalen. Helaas werkt dat in de realiteit net even anders. Daarnaast voelt het waarschijnlijk al snel alsof je aan het zeuren bent als je je klant een betalingsherinnering stuurt of opbelt om te vragen of hij wil betalen. Ondertussen zit jij te wachten aangezien je zelf ook je facturen moet betalen. Veel ondernemers hebben hier last van en dat is erg vervelend. In dit geval kan het slim zijn om je debiteurenbeheer uit te besteden. Dit heeft namelijk een hoop voordelen.

Het verbeteren van de cashflow

Doordat klanten laat betalen, kan je cashflow in de problemen komen. Hierdoor kun je mogelijk zelf je facturen ook niet meer betalen. Door incasso partners in te schakelen, kun je dit verhelpen. Je hebt je geld dan namelijk een stuk sneller. Hierdoor kun je zelf ook op tijd je facturen betalen. Dit is dan ook de grootste reden dat bedrijven ervoor kiezen om hun debiteurenbeheer uit te besteden.

Voorkomen van wanbetalers

Wanbetalers zijn ontzettend vervelend en het lijkt er soms zelfs op dat het hun niet eens uitmaakt dat jij niet betaald krijgt. Een bedrijf dat je debiteuren beheert, weet precies hoe zij dit aan moeten pakken waardoor je dit soort situaties voorkomt. Zo kan er bijvoorbeeld een melding gemaakt worden van wanbetaling waardoor hun kredietwaardigheid beschadigd wordt. Dit wil de klant natuurlijk voorkomen dus hij zal dan ook sneller betalen.

Goede klantrelatie behouden

Veel mensen denken dat het ten koste gaat van de klantrelatie op het moment dat je een bedrijf inschakelt voor je credit management. Dit is helemaal niet het geval. Sterker nog, zij weten precies hoe ze juist een goede klantrelatie kunnen behouden. Bij het benaderen van de klant zullen zij dezelfde communicatie gebruiken als je zelf zou doen. Hierdoor komt het erg natuurlijk over en zullen zij er op een nette manier voor zorgen dat jij betaald zal worden door je klanten.

Expertise van een ervaren bedrijf

Zoals jij goed bent in je eigen vakgebied, is ook een bedrijf dat debiteuren beheert goed in zijn vak. Deze expertise is erg handig en zorgt ervoor dat je op een snellere en goede manier je geld krijgt van je klanten. Deze bedrijven hebben jarenlange ervaring met het afhandelen van dit soort situaties en weten daardoor precies hoe zij dit aan moeten pakken. Maak dus gebruik van deze expertise en vraag waar nodig advies.