De beste software voor het boekhouden en jouw webshop

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:25

Persbericht - De juiste software is erg belangrijk als je een eigen bedrijf hebt. Veel ondernemers krijgen er al de kriebels van als ze überhaupt aan het boekhouden, of het inrichten van hun webshop moeten denken. Het wordt vaak gezien als een last en teveel verspilling van tijd, tijd die beter aan andere dingen besteed kan worden. Toch is het essentieel voor een bedrijf. Als je je administratie niet op orde hebt, zal je snel in de problemen kunnen komen en bijvoorbeeld de crediteuren niet kunnen betalen. Het hebben van een website is in deze tijd al helemaal erg belangrijk. Steeds meer business gebeurt online en wanneer je jouw producten of diensten wilt verkopen is een goede website dus essentieel. Om het boekhouden en inrichten van je website zo makkelijk mogelijk te maken zijn er dus verschillende softwareprogramma’s ontwikkeld. In dit artikel worden een aantal softwareprogramma’s uitgelicht die bijzonder goed werken en die zeer gebruiksvriendelijk zijn. Zo ben jij als ondernemer minder tijd kwijt en kan je je richten op je core business.

Gebruiksvriendelijke software voor het boekhouden

Boekhouden is een vak dat veel ondernemers lastig vinden en vaak uitbesteden aan derden. Zo kost het hun geen tijd. Een erg groot nadeel van het uitbesteden van het boekhouden is dat het enorm veel geld kost. Vooral voor kleine ondernemers is dit vaak niet te betalen. Daarom is het beter om zelf de boekhouding te doen.  Er zijn een aantal softwareprogramma’s die erg gebruiksvriendelijk zijn. Allereerst is er het programma E-boekhouden. Dit is een programma dat erg populair is onder ondernemers. Dit komt met name omdat het vergeleken met de concurrentie een stuk  goedkoper is.  Voor onbeperkt factureren betaal je ongeveer 20 euro per maand.  Het programma is vergeleken met de andere twee programma’s wel redelijk ouderwets.

Naast e-boekhouden is Moneymonk ook een goede en gebruiksvriendelijk softwareprogramma. Het voordeel is dat het dashboard erg overzichtelijk is en dat je naast het factureren ook urenregistratie kan bijhouden. Het kost ongeveer 30 euro per maand en is dus iets duurder dan E-boekhouden. Toch biedt het net even iets meer en is Moneymonk bovendien gericht op ZZP’ers.  Naast deze twee softwareprogramma’s is er nog een ander softwareprogramma dat erg handig is en makkelijk te gebruiken. Hierover lees je meer via deze link.

Goede software voor jouw webshop

Voor een webshop zijn er ook erg goede softwareprogramma’s op de markt. Zonder softwareprogramma is het onmogelijk om een goede webshop te hebben.  Eén softwareprogramma die zeker aan te raden is voor kleine ondernemers is Shoppagina. Dit programma is voor iedereen makkelijk te gebruiken, ook voor mensen die niet de technische kennis hebben.  Bovendien is het een stuk goedkoper dan andere programma´s, zo krijg je een gratis domeinnaam en wordt jouw webshop geoptimaliseerd voor Google. Voor een kleine onderneming ben je al klaar met een bedrag van negen euro per maand.  Naast shoppagina zijn er nog andere softwareprogramma´s die zeer goed werken. Welke programma´s dit zijn en wat de voor- en nadelen zijn kan je vinden op deze pagina.