De HR professional in controle met Nmbrs® feature release

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:52

Persbericht - De zomer is vaak een rustige tijd op kantoor. Niet omdat niemand iets te doen heeft, maar simpelweg omdat vrijwel iedereen in Nederland op vakantie is. De perfecte gelegenheid om als HR- en payroll software ontwikkelaar de software is flink onder handen te nemen.

Nmbrs®, ontwikkelaar van HR- en payroll software voor zowel de Nederlandse als Zweedse markt, heeft in september hun summer release uitgebracht. Een mega update die een hele bak aan nieuwe features showcased. Waar Nmbrs® vroeger is begonnen als payroll software ontwikkelaar, zijn ze vandaag de dag volop gefocust op het developen van geautomatiseerde workflows en artificial intelligence. Met de summer release krijgen we te weten waar het innoverende bedrijf binnen de HR en payroll markt mee bezig is geweest.

De HR professional in controle

“Jouw medewerkers verdienen de best mogelijke (HR-)service”, aldus Michiel Chevalier, CEO en oprichter van Nmbrs®. En dat is ook precies waar het deze release om gaat, het optimaal bedienen van je meeste gewaardeerde ‘asset’, de medewerkers die je bedrijf tot een succes maken.

Hoe wordt deze gedachte vertaald naar echte features? De meeste opvallende en grootste feature is de HR workflow. In de wereld van HR is het altijd belangrijk om alle bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Om dit een realiteit te maken, zijn er twee toepassingen gemaakt van de HR workflow. Ten eerste is er de systeem workflows, deze workflow kan bijvoorbeeld ingezet worden voor het onboarden van nieuwe medewerkers of het vernieuwen van een contract. Daarnaast is het ook mogelijk om een eigen workflow aan te maken, om zo voor elk uniek bedrijf een passende oplossing te implementeren.

Alle verschillende taken binnen een workflow worden automatisch toegewezen aan de juiste verantwoordelijke. Op het plaatje helemaal af te maken kun je documenten genereren op basis van data in het systeem, om deze vervolgens digitaal door de medewerker te laten ondertekenen. Zo verandert het ‘paperless office’ van hip buzzword naar realiteit.

Een andere mooie feature is de co-pilot, speciaal in het leven geroepen om een overzicht te creëren in het soms hectische werk van een HR professional. De co-pilot kun je vergelijken met een digitale assistent die je vertelt welke taken er nog openstaan, de progressie van deze taken en wie uiteindelijk verantwoordelijk is voor de uitvoering.

Ook opvallend is de voortgezette ontwikkeling van artificial intelligence in de software. De A.I. assistenten (zogeheten Numbees) ondersteunen de gebruiker door middel van suggesties, analyses en inzichten. De nieuwste Numbee vertelt de gebruiker of het bedrijf dat verwerkt wordt niet, van industriestandaarden afwijkt. Zo wordt er veel tijd bespaart op het maken van correcties als de afwijkingen niet kloppen. De AI assistenten bij Nmbrs fungeren echt als jouw persoonlijke assistent, maar jij blijft natuurlijk altijd in controle of je hun advies opvolgt of niet.

Deze drie bovenstaande voorbeelden zijn maar een greep uit de nieuwe functionaliteiten die Nmbrs gelanceerd heeft. Bekijk de volledige feature release hier!