Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De tas: mode-item of accessoire?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:32:07

Persbericht - De tas: mode-item of accessoire?

Een tas draag je bij een outfit. Of draag je een outfit bij een tas? Hoe belangrijk is die tas nu eigenlijk en waar baseer je je keuze op? 

Je grijpt iedere morgen naar die oude rugtas en je sjouwt deze al jaren met je mee. Je draagt al tijden dezelfde Burkely tas die vorig jaar nog naadloos aansloot bij de kleur van je winterjas, maar inmiddels niet meer matcht met je nieuwe parka. Die tas voelt als een accessoire waar je steeds minder aandacht aan besteedt. Je zou het wel willen, maar hoe doe je dat dan, als je denkt niet zo’n fashionata te zijn?

Stel je nu eens voor dat je de kans krijgt een exemplaar van Prada aan je tassencollectie toe te voegen. Wie nu niet opveert moeten we misschien even vertellen dat een van de duurste tassen ter wereld een heuse Prada is en dat het Italiaanse merk een van de meest invloedrijkste modehuizen is. Kleding en tassen van Prada zijn van een hoge kwaliteit en geven je als persoon een zekere status. Voor Jan of Els Modaal niet of nauwelijks te betalen. Meer niet, dan nauwelijks. 

Dat gezegd hebbende; met een Prada heb je wat te pakken en zo’n tas krijgt niet alleen de aandacht van anderen, maar ook jijzelf zal ineens veel meer aandacht voor je tas en daarmee voor je hele outfit hebben. Zo werkt het. 

Het gaat om de aandacht voor jouw tas

Denk nu niet dat een tas alleen waardevol is en een echt mode-item als de prijs ervan hoog is. In tegendeel. Het gaat om de aandacht voor jouw tas en om de manier waarop je ermee omgaat. Doe je dat bewust en kies je voor die tas die bij je past, je karakter onderstreept en waar je een goed gevoel bij hebt, dan is het voor jou veel meer dan een accessoire. 

Dan gaat het niet louter om chique handtassen of schoudertassen, maar zeker ook om rugzakken want die zijn allang niet meer louter voorbehouden aan sportieve types die er hun sportkleding in met zich meedragen. De rugzak is een volwaardige tas geworden die ook prima dienstdoet naar kantoor. In dat geval gaat het natuurlijk om een stijlvol exemplaar in leer, canvas of van PU gemaakt. Duurzame rugtassen die THEBAGSTORE in alle soorten en maten in de collectie heeft. Je vindt er altijd eentje die helemaal past bij jouw dagelijkse bezigheden en jouw uitstraling. Van sportief tot outdoorstyle en van casual tot chique. Ze zijn er in alle mogelijke prijsklassen. Daar hoef je het niet voor te laten. 

Eastpak is al een vis in het water als het om mode gaat

Sommige merken zijn echte diehards als het om rugzakken gaat. Zo’n merk kent het klappen van de zweep in tassenland en weet functionaliteit en stijl heel goed met elkaar te combineren. Zo’n merk is als een vis in het water als het om mode gaat en zo’n merk is bijvoorbeeld Eastpak

Het merkt startte in de jaren vijftig van de vorige eeuw met het produceren van rugzakken voor het Amerikaanse leger en is uitgegroeid tot een wereldwijd merk dat staat voor een hoge kwaliteit rugtassen voor een betaalbare prijs. In de jaren tachtig werd de meest tijdloze rugzak gemaakt: de Padded Pak’r. Het is verworden tot een evergreen. 

THEBAGSTORE toont deze rugtas dan ook uitgebreid en in alle mogelijke kleuren. De eenvoud en de functionaliteit van het model is de kracht van deze Eastpak Padded Pak’r. Uiteraard heeft het merk zich in de loop der jaren ontwikkeld en werden er nieuwe modellen aan deze basis toegevoegd. 

Waardevol: THEBAGSTORE vertelt ook het verhaal achter een merk 

Wie de geschiedenis van zo’n merk een beetje kent, kiest veel bewuster voor een zekere tas dan wanneer dat niet het geval is. Aanrader: wie online op zoek gaat naar een tas zou ook eens moeten letten op het verhaal dat erbij wordt verteld. Dat is niet voor niets. Als consument heb je het recht te weten waar producten vandaan komen, hoe eraan wordt gewerkt en door wie. THEBAGSTORE geeft veel informatie bij de verschillende merken en vertelt met blogs alle mogelijke story’s die niet alleen de keuze voor een tas vergemakkelijken, maar ook de weg van ontwerp naar eindproduct vaak duidelijk maken. 

Dat is niet onbelangrijk in een tijd dat duurzaamheid en bewust tot aankoop overgaan, steeds meer aandacht verdienen. THEBAGSTORE breekt daar een lans voor en probeert je als klant zoveel mogelijk bij het product te betrekken zodat je kiest wat bij je past en kiest voor die tas die jou blij maakt. Al met al is het antwoord dat een tas veel meer dan een accessoire is. Het een volwaardig mode-item.