Deliveroo en POS-leverancier Lightspeed slaan handen ineen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:58

Persbericht - Afgelopen maandag werd het officieel bekendgemaakt: food delivery bedrijf Deliveroo en kassasysteem provider Lightspeed gaan samenwerken om horecaondernemers het werk uit handen te nemen. Er komt een directe integratie tussen de partners, waarbij bestellingen via Deliveroo automatisch in het kassasysteem van Lightspeed komen te staan. Dat zorgt voor minder miscommunicatie en een meer efficiënte maaltijdbezorging.

Delivery telt minstens 50% mee

‘’Er is een shift aan het gebeuren in de delivery en takeaway space,’’ vertelde Zhong Xu (Director of Hospitality bij Lightspeed) tijdens het Data Meets Hospitality event in Antwerpen. ‘’Vandaag de dag tellen de delivery spelers voor meer dan 50% mee voor de omzet van alle take-away en delivery.’’ Dit heeft vooral te maken met de groeiende vraag naar gemak en tijdsbesparing van de consumenten. De hedendaagse klant wilt een snelle en lekkere maaltijd hebben wanneer ze thuis na een drukke dag op de bank zitten of overuren draaien op kantoor. Met een online maaltijdbezorging partner zoals Deliveroo spelen horecazaken direct op deze trend in.

Betere delivery management met Lightspeed x Deliveroo

Horeca uitbaters die voor maaltijdbezorging gingen, kregen veelal te maken met chaos achter de balie. Zo worden er namelijk meerdere iPads gebruikt om online bestellingen van verschillende bestel websites bij te houden. Bij veel bedrijven wordt zelfs een extra medewerker ingeschakeld om alle bestellingen te coördineren. Ook horecazaken die werken met het horeca kassasysteem van Lightspeed kampten met teveel iPads achter de toonbank en verliezen hiermee veel tijd aan het handmatig overzetten van bezorgbestellingen in de kassa. Dat laatste is echter wel belangrijk om de omzet en de voorraad correct en legaal bij te kunnen houden.

De Lightspeed x Deliveroo integratie lost de bovengenoemde problemen in een klap op. Naast de kassa, zijn er geen aparte tablets meer nodig en wordt de voorraad automatisch bijgewerkt bij elke transactie. Mathieu de Lophem (General Manager Deliveroo Benelux) zegt: ‘’Door deze samenwerking helpen we restaurants tijd te besparen bij het invoeren van bestellingen in verkoopsystemen, zodat het personeel zich kan concentreren op het leveren van een geweldige ervaring, terwijl restaurants hun winst kunnen verhogen door middel van het efficiënte verwerken van maaltijdbestellingen.’’

Yoobi in London heeft de integratie al getest: ‘’De integratie is precies wat we nodig hadden, omdat bestellingen naadloos in ons Lightspeed-systeem binnenkwamen. Hierdoor kunnen we nu sneller en nauwkeuriger bestellingen voor onze klanten maken en krijgen we nauwkeurige rapportages.’’

De integratie zal binnenkort exclusief beschikbaar zijn voor horecazaken die Lightspeed gebruiken én die zich in hebben geschreven voor deze wachtlijst.