Deze 5 trends domineren de kantorenmarkt in 2017

SKEPP houdt de kantoortrends altijd goed in de gaten. Als je dus graag wilt weten wat er in 2017 gaat spelen, lees dit blog dan goed! Wie weet kun je er goede ideeën mee opdoen!

Trend 1: Van kantoorguppy naar kantoorhond

Als online broker zijn we veel onderweg en op bezoek bij onze verhuurders. Dit moet immers wel aangezien we huurkandidaten goed willen adviseren in de keuze voor een nieuwe kantoorruimte. Onze vastgoedconsultants maken dan ook de meest uiteenlopende dingen mee.

Op dit moment is het bijvoorbeeld hip om dieren in de eigen kantoorruimte te huisvesten. Zo zien we eigenlijk al jaren de goudvis op kantoor, maar wat te denken van een konijn of een hond op kantoor. Zou het voor jouw kantoor een welkome toevoeging zijn? Er kleven weldegelijk voordelen aan een dier op kantoor.

Uit een artikel op NRC bleek uit dat mensen vele malen productiever zijn wanneer het huisdier mee gaat naar het werk. Het is een resultaat uit een onderzoek van Virginia Commonwealth University. Je bent rustiger in je hoofd en het heeft dus een positief effect op je geest. Naast een rustgevend gevoel zou je ook nog eens vele malen productiever zijn met een dier op kantoor. Het proberen waard dus?

In bijvoorbeeld Amerika is het niet meer dan normaal dat huisdieren op het werk zijn. Google, Amazon en Ben&Jerry’s treden als diervriendelijke bedrijven steeds meer op de voorgrond. Zo heeft Google een heuse ‘Dog policy’. De Correspondent publiceerde ook al eens over een onderzoek van KNOL in Eindhoven. Hier is het een konijn die zorgt voor een gemoedelijke sfeer.

Tip van SKEPP: denk eens na over een dier op kantoor in 2017!

Trend 2: Je kantoor bepaalt wat je uitstraalt

Heerlijk toch om te lezen dat de economie eigenlijk al een hele tijd aantrekt. Positief nieuws om te lezen, anders dan het dagelijkse nieuws.

Kleine bedrijven worden groot en techbedrijven timmeren hard aan de weg. Je zult toch nieuwe mensen aan moeten nemen om de drukte aan te kunnen en je kantoor is hierbij een hele belangrijke tool.

Van een kleine online broker doorgroeien naar een proptech bedrijf, de weg die SKEPP bewandelde. Niet alleen worden huurders geholpen met de zoektocht naar kantoorruimte, maar worden ook huurcontracten en facturatie gedaan voor verhuurders. Van 4 werknemers naar 17 werknemers was het gevolg van deze snelle groei. Het hoofdkwartier heeft hierin vaak een bepalende rol gespeeld. Grote bedrijven zoals Uber, Booking.com en Coolblue geven miljoenen uit aan hun kantoren. Reden te meer dus om je kantoor eens grondig aan te pakken.

Tip van SKEPP: werknemers waarderen het als hun werkomgeving stijlvol is ingericht.

Trend 3: Minder ruimte maar toch meer krijgen

Gemeenschappelijke ruimte gaat een gedeelte van de werkruimte overnemen. Zo zal je netto dus minder oppervlak hebben om te werken, maar zal je zien dat er uiteindelijk meer ruimte bijkomt die je deelt met anderen.

Ook verhuurders van bedrijfsverzamelgebouwen en kantoorbelevingsconcepten passen de panden aan om zo te voldoen aan het veranderende beeld van kantoren. Een kleiner kantoor maar toch meer krijgen.

Gemeenschappelijke ruimten zoals keukens en zithoeken zullen meer en meer te zien zijn en je mag er gewoon gebruik van maken samen met andere bedrijven. Welke vreemde en/of toffe objecten staan er in de kantine of openbare ruimte van jouw kantoor?

Trend 4: Een kantoor dat flexibel is

Net als jouw bedrijf moet je kantoor ook mee kunnen bewegen met groei of krimping. Het is belangrijk dat je het kantoor daarom inricht op een manier dat dit mogelijk maakt.

Huurders zoeken tegenwoordig erg veel naar flexibiliteit. Alleen veel flexibiliteit kost ook in veel gevallen geld. Er wordt vaak een vergelijking gemaakt met een leaseauto, want korter huren is ook meer betalen. Zorg er dus voor dat je kantoor beide kanten op kan en dus flexibel is.

Tip van SKEPP: win eens advies in over de inrichting van je kantoor.

Trend 5: Het gezonde werken

Voor het plaatsnemen achter je bureau eerst lekker sporten met collega’s. Iedere dag een zware workout voor je werk is misschien een beetje veel van het goede, maar af en toe zou erg professioneel zijn. Op deze manier doe je direct aan teambuilding en zorg je dat je wakker en fit bent.

Terug op kantoor: de plant. Ja echt, de plant doet weer zijn intrede in menig kantoor. Het gezonde werken, waar de laatste jaren van werd gedacht dat het verdwenen was, komt terug. Mens, dier en plant weer onder één dak: de cirkel is rond!

Eco WiFi is een goede tegenstander van straling op kantoor, wellicht een goed plan?

Tip van SKEPP: werk goed en gezond richting 2018!

SKEPP Office as a Service

Gamechanging proptech-bedrijf in de wereld van vastgoed

SKEPP is in 2013 gestart en bestaat het bedrijf inmiddels uit 3 producten. Je zou ons kunnen zien als een disruptive gamechanger in een markt die aan het veranderen is. Met SKEPP richten we ons op deze ontwikkelingen door onszelf te profileren als een proptech-onderneming, door mee te gaan met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering en automatisering. Voorbeelden hiervan zijn Virtual Reality en Augmented Reality.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Het eerste product van SKEPP is Officelisting. Hier komen vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen we in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Het ruime aanbod aan kantoorruimten maakt SKEPP de Airbnb van de kantorenmarkt.

Officeplanner: virtueel inrichten van jouw kantoorruimte

Een ander product van SKEPP is Officeplanner: de one-stop-shop voor de inrichting van jouw huidige of nieuwe kantoorruimte. Met Officeplanner richt je virtueel heel gemakkelijk jouw kantoorruimte in met meubilair van Officeplanner. Je hebt de mogelijkheid om het meubilair te huren, huurkoop of kopen. Voorbeelden van unieke producten van Officeplanner zijn de Meetingbox, Phonebooth, Roomdivider en Dressoir. Deze producten sluiten aan bij de flexibiliteit die organisaties wensen. Met Officeplanner creëer jij supersnel jouw droomkantoor. Officeplanner is af te nemen indien je al voorzien bent van een kantoorruimte via SKEPP, elders een kantoor hebt gehuurd of als je meubilair wilt uitbreiden.

Officekit: hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen voor pandeigenaren

Het laatste product van SKEPP is het smart product Officekit. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Door de toenemende vraag naar flexibiliteit in de kantorenmarkt speelt Officekit in op de vraag naar ‘Office as a Service oplossingen’. Denk hierbij aan de ‘Kantoorhero’, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.

Office as a service, een customer journey die volledig wordt verzorgd

Office as a Service speelt in op de behoeften van de klant. De behoefte naar flexibiliteit neemt toe en de klant wil daarnaast zich thuis voelen op kantoor, boven zichzelf uitstijgen en hun passie uitleven. Een plek waar mogelijkheden zijn om te connecten, coworken en concentreren. Werken in een omgeving die optimaal aansluit bij de eisen en wensen van de werknemer. Oftewel, Office as a Service.