Dockers lanceert samenwerking met Nederlandse ondernemer Ferdinand Grapperhaus Jr. van PHYSEE

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:48

Persbericht - Maak kennis met Dockers® Challenger Ferdinand Grapperhaus Jr., Co-founder & CEO van PHYSEE, het technologiebedrijf achter slimme energieopwekkende ramen. Dockers® presenteert ook dit seizoen weer een gloednieuwe samenwerking voor hun #DockersChallengers campagne, dit keer met lokale Challenger Ferdinand Grapperhaus van PHYSEE. Onder de noemer Always On zoekt Dockers® naar creatieve geesten die zaken op geheel eigen wijze aanpakken en daar heel succesvol in zijn. Met het wereldwijde Challenger-project wil Dockers® niet alleen een merk voor ondernemers zijn, maar ook jonge en veelbelovende ondernemers een podium geven en hen onderling verbinden.

#DockersChallengers Ferdinand Grapperhaus

Dockers® zag in Ferdinand de ultieme Challenger voor hun lokale samenwerking in Nederland. De 30-jarige Ferdinand is mede-oprichter en CEO van PHYSEE (2014): een bedrijf dat slimme ramen ontwikkelt die zelf energie opwekken uit zonlicht. Het bedrijf brengt hiervoor een speciaal laagje op het glas aan. Daardoor wordt het licht opgevangen dat bij gewoon glas wordt teruggekaatst. Zonnecellen in het raamkozijn van hun “PowerWindows” zetten het licht vervolgens om in elektriciteit. Hun “SmartWindows” bevatten daarnaast ook sensoren die data meten, zoals licht, luchtkwaliteit en temperatuur; informatie die gebruikt wordt om gebouwen optimaal te koelen, verwarmen en/of verlichten. Hiermee worden de energiekosten tot wel 20% verlaagd en het comfort in het gebouw verhoogd. Onder leiding van Ferdinand is er inmiddels al 2500 vierkante meter aan energieopwekkende ramen in Nederland verkocht.

Vergelijkbaar met het Dockers® ‘Always On’ – DNA, zegt Ferdinand: “Ondernemen is een marathon en niet een sprint. Als je het lang wil uithouden zal je uiteindelijk 100% achter je keuzes moeten staan.” Voor de campagne legde Dockers® Ferdinand Grapperhaus vast tijdens zijn dagelijkse werkroutine. In de video is te zien hoe Ferdinand zich een ware Challenger toont in het runnen van zijn bedrijf. Vanuit PHYSEE’s gloednieuwe kantoor – dat nog in aanbouw is – vertelt hij met welke uitdagingen hij tot dusver te maken heeft gehad door iets nieuws te beginnen in de traditionele vastgoedindustrie.

Over PHYSEE
PHYSEE (physics + seeing = PHYSEE) is er als eerste ter wereld in geslaagd om volledig transparante, energie en data genererende ramen te ontwikkelen. Hiermee zijn de gevels van gebouwen slim en volledig autonoom. Het hele glazen gevel oppervlak wordt gebruikt om zoveel mogelijk energie op te wekken door middel van gepatenteerde zonnecel technologie, terwijl sensoren in de ramen iedere ruimte apart optimaliseren op het gebied van comfort en climate control. Hiermee worden de energiekosten verlaagd en het comfort van gebruikers verhoogd. Deze technologische en innovatieve oplossingen helpen vastgoedeigenaren om de verduurzaming van hun vastgoed te versnellen.

Over de Dockers® Challengers campagne:
Dockers® lanceert een wereldwijde #DockersChallengers-campagne die zich focust op mensen die veranderingen in hun gemeenschap teweegbrengen en de manier waarop we denken en leven heroverwegen. #DockersChallengers zijn zelfverzekerd en comfortabel in hun vel. Ze zijn ‘Always On’ en klaar voor alles dat hun kant op kan komen.

Voor hun eerste wereldwijde Challenger-campagne, is Dockers® een samenwerking aangegaan met Ross Borden, een 36-jarige ondernemer uit Californië, en oprichter en CEO van een van ‘s werelds grootste onafhankelijke reis-uitgever, Matador Network. Je kunt Borden dit najaar volgen op Dockers.com waar hij je meeneemt in zijn video’s drie van zijn favoriete steden over de hele wereld als #DockersChallengers waarbij hij het gemak van de nieuwe Smart Series-lijn verkent en met je deelt.

Ga naar dockers.com voor meer informatie over het merk Dockers®, de producten en verkooppunten.

#DockersAlwaysOn #DockersChallengers