DOK30 Communicatie pakt Europese nominatie voor ‘Beste pr-campagne in de Benelux’

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:37

Persbericht - DOK30 Communicatie, bureau voor pr en corporate communicatie, is genomineerd voor ‘Beste pr-campagne in Benelux’, onderdeel van de wereldwijde SABRE Awards. The Holmes Report reikt jaarlijks de SABRE EMEA Awards uit aan de beste pr- en brandingcampagnes. SABRE staat voor Strategic Achievement in Branding and Reputation. Het bureau uit Hoevelaken ontving de nominatie voor een campagne voor de Actiegroep Fysiotherapie. De campagne behoort hiermee tot één van de vijf beste campagnes in heel de Benelux van het afgelopen jaar.

Campagne: ‘Healing the Industry’

Fysiotherapeuten in Nederland gaan gebukt onder de regeldruk, hoge administratieve lasten en lage tarieven. Uit onderzoek door de branchevereniging blijkt dat maar liefst 25% van de zelfstandige fysiotherapeuten in Nederland vanwege deze ontwikkelingen overweegt het vak te verlaten.

DOK30 Communicatie bedacht een geïntegreerde campagne om aandacht te krijgen voor de problemen waar de beroepsgroep tegenaan loopt en politiek en verzekeraars te bewegen veranderingen in het systeem door te voeren. Door middel van twee publieke acties, de inzet van sociale media, het mobiliseren van de beroepsgroep en patiënten en de nodige media-aandacht bracht het bureau een publieke discussie op gang. Ook de politiek werd betrokken: diverse oppositiepartijen bespraken de problematiek in de fysiotherapie tijdens in het zorgdebat in de Tweede Kamer.

Finale in Londen

DOK30 Communicatie hoort tijdens de finale, op 22 mei in Londen, of de campagne ook daadwerkelijk de allerbeste van de Benelux is. “We zijn al erg trots op onze nominatie”, zegt Sabine Steen-Lakerveld, eigenaar van DOK30 Communicatie. “De andere genomineerden zijn grote bureaus die al tientallen jaren actief zijn. Om nu tussen die namen te staan is voor ons een bevestiging dat wij met onze kennis, resultaatgerichte aanpak en onze nieuwe, agile manier van werken in kwaliteit en effectiviteit niets onder doen voor de oudere, meer traditionele bureaus. Dat we deze kwaliteit kunnen laten zien met een maatschappelijke campagne waar de zorg beter van wordt, is voor ons de kers op de taart. Het hele team kijkt vol spanning uit naar de bekendmaking van de winnaars in Londen, maar ondertussen werken we natuurlijk gewoon door. Want ook onze andere klanten verdienen ons beste werk.”