DOK30 Communicatie pakt Europese nominatie voor ‘Beste pr-campagne in de Benelux’

DOK30 Communicatie, bureau voor pr en corporate communicatie, is genomineerd voor ‘Beste pr-campagne in Benelux’, onderdeel van de wereldwijde SABRE Awards. The Holmes Report reikt jaarlijks de SABRE EMEA Awards uit aan de beste pr- en brandingcampagnes. SABRE staat voor Strategic Achievement in Branding and Reputation. Het bureau uit Hoevelaken ontving de nominatie voor een campagne voor de Actiegroep Fysiotherapie. De campagne behoort hiermee tot één van de vijf beste campagnes in heel de Benelux van het afgelopen jaar.

Campagne: ‘Healing the Industry’

Fysiotherapeuten in Nederland gaan gebukt onder de regeldruk, hoge administratieve lasten en lage tarieven. Uit onderzoek door de branchevereniging blijkt dat maar liefst 25% van de zelfstandige fysiotherapeuten in Nederland vanwege deze ontwikkelingen overweegt het vak te verlaten.

DOK30 Communicatie bedacht een geïntegreerde campagne om aandacht te krijgen voor de problemen waar de beroepsgroep tegenaan loopt en politiek en verzekeraars te bewegen veranderingen in het systeem door te voeren. Door middel van twee publieke acties, de inzet van sociale media, het mobiliseren van de beroepsgroep en patiënten en de nodige media-aandacht bracht het bureau een publieke discussie op gang. Ook de politiek werd betrokken: diverse oppositiepartijen bespraken de problematiek in de fysiotherapie tijdens in het zorgdebat in de Tweede Kamer.

Finale in Londen

DOK30 Communicatie hoort tijdens de finale, op 22 mei in Londen, of de campagne ook daadwerkelijk de allerbeste van de Benelux is. “We zijn al erg trots op onze nominatie”, zegt Sabine Steen-Lakerveld, eigenaar van DOK30 Communicatie. “De andere genomineerden zijn grote bureaus die al tientallen jaren actief zijn. Om nu tussen die namen te staan is voor ons een bevestiging dat wij met onze kennis, resultaatgerichte aanpak en onze nieuwe, agile manier van werken in kwaliteit en effectiviteit niets onder doen voor de oudere, meer traditionele bureaus. Dat we deze kwaliteit kunnen laten zien met een maatschappelijke campagne waar de zorg beter van wordt, is voor ons de kers op de taart. Het hele team kijkt vol spanning uit naar de bekendmaking van de winnaars in Londen, maar ondertussen werken we natuurlijk gewoon door. Want ook onze andere klanten verdienen ons beste werk.”

DOK30 Communicatie is het bureau voor Public Relations (PR) en Corporate Communicatie. Wij geloven dat organisaties pas echt een band met hun doelgroepen en stakeholders kunnen opbouwen als zij eerlijk en open durven te communiceren. Binding door transparantie, daar streven wij naar. Bij ons vind je dus geen opgeklopte marketingverhalen, vage beloften en ‘bigger than life’ woordvoerders. Authentieke verhalen, toegankelijke mensen, een agile samenwerking en eerlijk enthousiasme, daar staan wij voor!

Samen gaan we op zoek naar het echte verhaal achter de organisatie. Waar staan jullie voor? Wat zit er achter jullie dienst of product? Welke doelgroep willen we bereiken en met welke stakeholder moeten we een band opbouwen? Als we vervolgens het eigen verhaal van de organisatie, product, dienst of bestuur helder hebben, kiezen we de beste methode om dit verhaal te vertellen. Via de pers, social media, beurzen en congressen of stakeholderdialogen en aandeelhoudersvergaderingen, het kan allemaal. Elk verhaal verdient het om verteld te worden. Op de juiste manier, op het juiste moment en via het juiste medium. We ondersteunen onze klanten met hun PR-beleid, communicatiestrategie, social media inzet en financiële communicatie. Van idee tot uitvoering, van uitgebreid plan tot persbericht. Dat doen we volgens een agile werkwijze, zodat je altijd realtime op de hoogte bent van de status van onze activiteiten.

DOK30 Communicatie is onderdeel van de First PR Alliance, een wereldwijd netwerk van PR-bureau’s.