DOK30 Communicatie wint Gold SABRE Award voor beste campagne in de Benelux

DOK30 Communicatie, het bureau voor pr en corporate communicatie, heeft tijdens de internationale uitreiking in Londen de Gold SABRE EMEA Award voor beste campagne in de Benelux gewonnen.

The Holmes Report reikt jaarlijks de SABRE EMEA Awards uit aan de beste pr- en brandingcampagnes. Een internationale vakjury riep DOK30 uit als winnaar met een campagne voor de Actiegroep Fysiotherapie. De campagne is hiermee bekroond tot de beste campagne in de Benelux van het afgelopen jaar.

IN2 SABRE Certificate of Excellence
Naast de SABRE Award voor de beste campagne in de Benelux sleepte DOK30 Communicatie ook een IN2 SABRE Certificate of Excellence in de wacht in de categorie 'Best in Digital/Print Consumer Media (Earned)'. Hiermee laat DOK30 tientallen internationale bureaus achter zich met de beste resultaten in earned media voor de consumentenmarkt.

De IN2 SABRE Awards belonen het beste werk op het gebied van content en innovatie in heel Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA).

Internationale erkenning
“We zijn super trots dat we niet alleen genomineerd zijn, maar zelfs twee prijzen mee naar huis mogen nemen”, zegt Sabine Steen-Lakerveld, eigenaar van DOK30 Communicatie. “We willen campagnes maken die verandering realiseren in de markt, bij de consument of in de maatschappij. Deze campagne is daar een perfect voorbeeld van. We zijn trots dat onze nieuwe, geïntegreerde aanpak nu ook internationaal wordt erkend.”

Over het Certificate of Excellence zegt Steen-Lakerveld: “Het is helemaal bijzonder om het Certificate of Excellence te mogen ontvangen. Voor deze categorie geef je jezelf niet op, maar de jury selecteert zelf uit alle campagnes wie zij het beste vinden in de IN2 SABRE-categorieën. De IN2 SABRE Awards zijn gericht op innovatie en content. Dat onze nieuwe aanpak en brede kijk op pr ook voor die Award in aanmerking komt, is een bevestiging dat wij, als jong en agile bureau, een verschil maken in de pr-wereld. Het feit dat een internationale jury dat erkent en ons daarvoor proactief beloont, toont aan dat de vernieuwing en effectiviteit van onze aanpak wordt gezien.”

Over de campagne
DOK30 Communicatie ontwikkelde een geïntegreerde campagne om aandacht te creëren voor de problemen waar de fysiotherapeuten in Nederland tegenaan lopen en daarbij politiek en verzekeraars te bewegen veranderingen in het systeem door te voeren. Door middel van twee publieke acties, de inzet van sociale media, het mobiliseren van de beroepsgroep en patiënten en de nodige media-aandacht bracht het bureau een publieke discussie op gang. Ook de politiek werd betrokken: diverse oppositiepartijen bespraken de problematiek in de fysiotherapie tijdens het zorgdebat in de Tweede Kamer.

DOK30 Communicatie is het bureau voor Public Relations (PR) en Corporate Communicatie. Wij geloven dat organisaties pas echt een band met hun doelgroepen en stakeholders kunnen opbouwen als zij eerlijk en open durven te communiceren. Binding door transparantie, daar streven wij naar. Bij ons vind je dus geen opgeklopte marketingverhalen, vage beloften en ‘bigger than life’ woordvoerders. Authentieke verhalen, toegankelijke mensen, een agile samenwerking en eerlijk enthousiasme, daar staan wij voor!

Samen gaan we op zoek naar het echte verhaal achter de organisatie. Waar staan jullie voor? Wat zit er achter jullie dienst of product? Welke doelgroep willen we bereiken en met welke stakeholder moeten we een band opbouwen? Als we vervolgens het eigen verhaal van de organisatie, product, dienst of bestuur helder hebben, kiezen we de beste methode om dit verhaal te vertellen. Via de pers, social media, beurzen en congressen of stakeholderdialogen en aandeelhoudersvergaderingen, het kan allemaal. Elk verhaal verdient het om verteld te worden. Op de juiste manier, op het juiste moment en via het juiste medium. We ondersteunen onze klanten met hun PR-beleid, communicatiestrategie, social media inzet en financiële communicatie. Van idee tot uitvoering, van uitgebreid plan tot persbericht. Dat doen we volgens een agile werkwijze, zodat je altijd realtime op de hoogte bent van de status van onze activiteiten.

DOK30 Communicatie is onderdeel van de First PR Alliance, een wereldwijd netwerk van PR-bureau’s.