DsignMarking pakt Flint in

Met zijn theater en evenement- en congreszalen vormt Flint onmiskenbaar het culturele, sociale en zakelijke middelpunt van Amersfoort. Geen wonder dus dat het onderkomen van Flint, na jaren van intensief gebruik, toe was aan een flinke make-over. Het gebouw, de inrichting, de bewegwijzering en de huisstijl werden grondig onder handen genomen. Daarbij was een grote rol weggelegd voor DsignMarking, het creatieve full servicebureau uit Wassenaar dat zich richt op de visuele en fysieke vertaling van merken.

UITDAGING

In samenwerking met L5 communicatie+design, dat verantwoordelijk was voor de marketingstrategie en het overkoepelende merkconcept, kon DsignMarking zich volledig richten op datgene waar ze goed in is: het vertalen van de merkgedachte naar alle denkbare ruimtes en oppervlakken. Het beeldgebruik en de bewegwijzering binnen, de 3D verlichte zitbanken en gevelreclame buiten, én het compleet inpakken van de toneeltoren met folie; geen vraag was te veel en geen uitdaging te groot.

MERKBELEVING

Aan het begin van dit omvangrijke project zag de directeur van Flint, Harold Warmelink, het helder voor ogen: “Wij zijn geen theater, maar een plek van verhalen. Wij bieden een beleving, van de eerste gedachte aan een avondje uit tot en met de napret in een nieuw theatercafé, waar gasten, artiesten en organisatoren kunnen nagenieten van een geslaagde avond. En heel midden Nederland moet straks weten dat de meest spectaculaire congres- en evenementenlocatie in Amersfoort staat.” Deze visie van Harold Warmelink vormde het uitgangspunt voor de modernisering; niet alleen van het gebouw, maar ook van het merk Flint. Op basis van de ideeën en ontwerpen van L5 communicatie+design kon DsignMarking haar creatieve én praktische kennis laten gelden als het gaat om de uitvoering. Wat betekent de nieuwe merkuitstraling voor de bewegwijzering? Hoe vertalen we de branding naar het interieur en de meubels zoals bijvoorbeeld de 3D verlichte zitbanken? En hoe geef je een gebouw op de meest efficiënte manier de uitstraling mee die bij de bezoekers v an Flint een blijvende indruk achterlaat? DsignMarking pakt Flint in

OVERTUIGING

Vanuit de overtuiging dat het beeld altijd moet kloppen met de boodschap, in dit geval de nieuwe merkidentiteit van Flint, kwam DsignMarking voor iedere vraag met een passende oplossing. Daarbij viel de restyling van de toneeltoren het meest op. Niet alleen vanwege de oppervlakte van ruim 1.800 m2 meter, maar ook vanwege de slimme oplossing waarmee het gebouw in één keer zijn kenmerkende uitstraling kreeg.

RESULTAAT

Er is gekozen om de complete toren met 3M folie te beplakken. Qua kosten en logistiek een veel efficiëntere methode dan bijvoorbeeld verven of spuiten. In de laatste twee gevallen zouden de gevelpanelen namelijk gedemonteerd, op een andere locatie behandeld, en weer teruggeplaatst moeten worden. Overtuigd door haar kennis van folies, applicatiemethoden en vormgeving wist DsignMarking dan ook snel te overtuigen van deze bijzondere oplossing. De bijzondere kleuruitstraling en de duurzaamheidsgarantie van 3M gaf de doorslag. En het resultaat stelde niet teleur. Het was Flint zelf die het als eerste mooi verwoordde op de eigen website: “Met het bronzen folie en de rode letters die ’s nachts verlicht zijn, straalt het gebouw nu ook van buiten theatergevoel uit! “ Zo was - en is - het maar net.

Download het persbericht

Wij zijn een creatief full service bureau dat zorgt voor de visuele en fysieke doorvertaling van uw merk, van concept tot realisatie.

Wij vertalen merken naar media. Winkelgevels, kantoorramen, glaswanden, bedrijfsvloeren, bewegwijzeringsborden, wagenparken; wij begrijpen als geen ander dat ieder oppervlak, ieder object en iedere ruimte een middel is om de identiteit van uw merk te manifesteren. Elk oppervlak biedt een ‘oppertunity’. Een kans voor bedrijven om hun merkidentiteit te benadrukken en naar buiten toe uit te dragen. Daarom vinden wij het doel van onze opdrachten net zo belangrijk als de uitvoering. Het beeld moet kloppen met de boodschap.

Wij hebben 30 jaar ervaring en kunnen dan ook putten uit een flinke lading kennis en een stevig netwerk van ondersteunende knappe koppen. We ontwikkelen ideeën, adviseren onze klanten en zetten creatieve concepten om in praktische en concrete toepassingen

Wij werken o.a. voor ING, Vinkenbosch makelaars, Stenaline, Nationale Nederlanden, ROC Leiden, Infotheek, KPN, Unilever, L'Oreal, Stibbe, Bol.com, Samsung, Britisch School, Flint Amersfoort en Haaglanden Medisch Centrum.