E-book: 10 noodzakelijke acties bij het verkopen van je tech-bedrijf.

Je tech-bedrijf verkopen doe je natuurlijk niet vaak. Met een goede voorbereiding zorg je ervoor dat je jouw bedrijf tegen een goede prijs kan verkopen. Dit betekent dat je op tijd moet nadenken over een exit-strategie én dat je de juiste kaarten in handen moet hebben voor een droom-exit.

No Monkey Business is expert op het gebied van mergers & acquisitions in de tech-sector. De mensen achter No Monkey Business zijn ondernemers die hun bedrijf verkocht hebben met Dream Exit. De 10 noodzakelijke acties bij het verkopen van een tech-bedrijf hebben ze nu samengevat in een nieuw e-book

Wil jij jouw bedrijf verkopen? Dan is dit e-book een absolute must read! Download hier dit gratis e-book en lees alles over de volgende 10 noodzakelijke acties:

1. Doe een waardering en bepaal je prijs & voorwaarden
  2. Maak een IM & teaser letter
  3. Maak een Financieel plan
  4. Richt de dataroom in
  5. Maak een longlist van je ideale koper
  6. Long-list, short-list en je personeel…
  7. Werk toe naar een set non-binding offers
  8. Teken een Letter of Intent (LOI)
  9. Borg het verloop van het Due Diligence Onderzoek
  10. Schakel hulp in bij het reviewen van de Share Purchase Agreement

Over No Monkey Business

No Monkey Business heeft een unieke methode ontwikkeld om jouw doel te bereiken: een Dream Exit of voldoende kapitaal om verder te groeien. Deze methode heet het 4 Step Exit Program®. Je doorloopt dit programma in duidelijk afgebakende stappen. Het doel: de beste versie van jouw bedrijf neerzetten door te kijken naar eventueel verbeterpotentieel en dit te activeren voordat je het TE KOOP-bord ‘in de tuin’ zet. Iedere fase daarbij heeft een duidelijk eindresultaat. Zo ga je voor het maximale (financiële) resultaat.

Bedrijf verkopen? No Monkey Business begeleidt je tech-bedrijf naar een Dream Exit

Je denkt erover om je bedrijf te verkopen. Of je werkt juist toe naar een flinke groei en wilt kapitaal ophalen. In beide gevallen is het belangrijk dat je je organisatie maximaal aantrekkelijk maakt voor gegadigden. Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je tech-bedrijf bijna uit de etalage knapt?

Ondernemers helpen ondernemers

Bij No Monkey Business werken ervaren ondernemers uit de technische sector die het groei- en verkoopproces allemaal al hebben meegemaakt. We zijn zelf met vallen en opstaan wijzer geworden. Alle valkuilen hebben we van binnen gezien. Ook grote successen hebben we meegemaakt. En al die wijsheid delen we graag met jou.

Unieke, praktische methode

No Monkey Business heeft een unieke methode ontwikkeld om jouw doel te bereiken: een Dream Exit of voldoende kapitaal om verder te groeien. Deze methode heet het 4 Step Exit Program®. Je doorloopt dit programma in duidelijk afgebakende stappen. Het doel: de beste versie van jouw bedrijf neerzetten. Iedere fase heeft een duidelijk eindresultaat. Zo houd je alle neuzen dezelfde kant op en blijft iedereen gemotiveerd.

Klankbord voor DGA en managementteam

Het coachen van managementteams is iets dat we al jaren doen. Voor de DGA zijn we een klankboard. Door onze ervaring te delen, voegen we veel waarde toe aan het traject. En doordat we precies weten hoe kopers denken en wat ze willen zien, zijn wij de aangewezen partij om je op weg te helpen naar een droom-exit of groeispurt.