Geen producten in je winkelwagen.

Een nieuwsbrief versturen; 3 redenen waarom dat belangrijk is

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:52

Persbericht - Een nieuwsbrief schrijven ouderwets? Zeker niet! Voor veel bedrijven is de nieuwsbrief een van de belangrijkste online marketing tools. Hoe zit dat eigenlijk bij jou? Schrijf jij wel eens een nieuwsbrief, en zo ja: welke resultaten haal je uit je nieuwsbrief? In dit artikel lees je wat het belang is van een nieuwsbrief en waarom ook jouw bedrijf nieuwsbrieven zou moeten versturen!

Ouderhoud nauw contact met klanten

Uit recent onderzoek is gebleken dat maar liefst 93% van de Nederlanders ingeschreven is op nieuwsbrieven. Daarnaast blijkt dat de meeste Nederlanders één tot zes keer per dag hun mail checken, en geeft 75%  aan weleens iets te hebben gekocht naar aanleiding van een reclamemail of nieuwsbrief. Kortom, e-mail speelt een grote rol in ons dagelijks leven. Dus waarom zou je dat als bedrijf niet inzetten?

In veel gevallen, maar liefst negen van de tien keer, laat een klant zijn of haar e-mailadres achter als hij of zij een product of dienst bij jou afneemt. De klant heeft dan automatisch al toestemming gegeven om door jou benaderd te worden via de mail. Dat is een goed begin van een relatie! Het zou zonde zijn om je klantenbestand niet in te zetten, want door middel van e-mailmarketing kun je direct contact leggen met je doelgroep. En het is nog gratis ook! Veel bedrijven betalen grof geld voor advertenties om klanten te bereiken. Door regelmatig een nieuwsbrief te versturen, maandelijks of zelfs wekelijks, kun je een vast bereik opbouwen waar je niet eens voor hoeft te betalen.

Zorg ervoor dat je niet vergeten wordt

Het is niet slim om als bedrijf alleen social media en je website in te zetten als communicatieplatforms. Hoewel een groot deel van de Nederlanders te vinden is op social media, scrollt het gros van de consumenten hier slechts vluchtig doorheen en heeft hij of zij een veel kortere aandachtspanne dan vroeger. Het is dus ontzettend lastig om op te vallen tussen al die berichten. Door middel van het versturen van een nieuwsbrief kun je de aandacht van de consument krijgen en onderscheid je je van concurrenten. Zo blijf je on top of mind en zorg je ervoor dat je niet vergeten wordt.

Genereer nieuwe leads

Omdat e-mail zo’n belangrijke rol speelt in ons dagelijks leven, is het een zeer effectief marketingmiddel. Wist je dat e-mail maar liefst 40 keer meer effectiever blijkt te zijn om nieuwe klanten te werven dan Facebook en Twitter samen? Hoog tijd dus om deze strategische tool in te zetten. Dit kun je onder andere doen door nieuwbrieven te versturen. Zolang je geen irrelevante informatie in de nieuwsbrieven vermeldt of de inbox van je klanten vol spamt met berichten, is de kans erg klein dat abonnees zich uitschrijven. Zorg er dus voor dat je relevante en interessante content in je nieuwsbrief aanbiedt. Wist je trouwens dat het inschrijven voor de nieuwsbrief meetbaar is? Het kan je dus helpen te achterhalen waar klanten in geïnteresseerd zijn, welk product of dienst meer aandacht nodig heeft op je website en welke content goed of minder goed presteert.

Kortom, e-mailmarketing is een belangrijke en zeer effectieve marketingtechniek. Door nieuwsbrieven te versturen kun je nauw contact houden met je klanten en hen op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes. Zo zorg je ervoor je niet vergeten wordt. Tot slot blijkt het een effectieve manier te zijn om nieuwe leads te genereren. Redenen genoeg dus om deze marketingstrategie in te zetten! Verstuur jij al regelmatig nieuwsbrieven?