Een productieve kantoorinrichting realiseren doe je met deze 7 tips

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:40

Persbericht - De kantoorinrichting van jouw kantoorruimte heeft invloed op de productiviteit en gezondheid van jezelf en jouw werknemers. Een productieve werkomgeving hangt af van veel aspecten: de kantoorverlichting, ventilatie, kleur, meubilair.. Wat kun jij nou doen om te zorgen dat de productiviteit wordt verhoogd? Met deze 7 kantoorinrichting tips van SKEPP creëer jij de juiste werkomgeving!

1 – Productief aan de slag met een clean desk

Hoe opgeruimd is jouw kantoorpand eigenlijk? Liggen er overal stapels papierwerk en werkmappen? Kantooraccessoires verspreidt over de bureaus.. Dit alles gaat ten koste van de productiviteit. Laat je niet afleiden door rommel en ga voor een clean desk. Maak daarom plaats voor voldoende opbergruimte in de kantoorinrichting, door middel van archiefkasten en opbergboxen. Opgeruimd staat netjes!

2 – De juiste temperatuur en een goed werkklimaat in het kantoorpand

Merk jij dat je soms wel eens last hebt van hoofdpijn door de warmte of tekort aan ventilatie? Bij een temperatuur in de kantoorruimte van ongeveer 22 graden blijkt uit onderzoek dat het beste wordt gepresteerd. Een goed airco-klimaatinstallatie is daarom geen overbodige luxe in de kantoorinrichting! Wanneer jij een kantoorruimte gaat huren in Amsterdam is het een goed idee om te kijken naar de klimaatinstallatie in het pand. Wat kun je als huurder zelf doen? In overleg met de verhuurder zou je ook goede raamverduisteringen kunnen regelen, zodat jouw kantoor niet te warm wordt in de zomermaanden.

3 – Ga voor een flexibele kantoorinrichting

Flexibel werken is een belangrijke trend van de laatste jaren. Een flexibele kantoorinrichting stimuleert namelijk de creativiteit en productiviteit. Kies ervoor om een ruimte te realiseren waar jij afgezonderd en met volle concentratie aan het werk kunt. Ook een stilte ruimte met statafel om te werken is een goed idee! Daarnaast mag een loungeruimte om te ontspannen op een comfortabele bank of een fijne presentatie- en vergaderruimte zeker niet ontbreken. Jij en jouw werknemers/collega’s hebben zo de keuze en vrijheid om op verschillende plekken te werken, afhankelijk van de behoefte in een flexibele kantoorinrichting.

4 – Maak de keuze voor goed kantoormeubilair met ergonomie in je achterhoofd

Kwalitatief hoogwaardig kantoormeubilair stimuleert de werknemers om harder te werken. Klinkt het gek? Nee hoor. Het is namelijk erg logisch dat jij beter kunt werken wanneer jij je comfortabel voelt. De keuze voor de meubelen in de kantoorinrichting is dan ook erg belangrijk. Maak jij de keuze om te gaan voor een ergonomisch ingerichte ruimte? Deze hoeft niet saai te zijn, want ergonomische meubelen zijn erg goed te combineren in elke soort kantoorinrichting, zoals een moderne of industrieel kantoordesign.

5 – Kleur in de kantoorinrichting

Kleuren in de kantoorruimte maken de kantoorinrichting niet alleen minder saai, ze kunnen de productiviteit ook stimuleren! Sommige kleuren geven je namelijk een positief of energiek gevoel en zorgen voor een productieve werkomgeving. Welke dit precies zijn? Lees het blog over kleurgebruik in de kantoorinrichting en kom er achter wat bij jouw bedrijf en kantoor past.

6 – Ook kantoorplanten zijn onmisbaar in de kantoorruimte

Planten op kantoor hebben een positief effect op onze prestaties. De ruimte wordt gezonder en de kantoorplanten zorgen voor minder stress. Erg logisch natuurlijk, want planten filteren de lucht waardoor je een heerlijke frisse lucht inademt. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg sfeervol in de kantoorinrichting! Zet mooie palmen in de kantoorruimte of kleinere planten in een pot op je bureau, et voila!

7 – Een open kantoorruimte volgens de laatste trend

Eén van dé kantoortrends van dit moment is toch wel de open ruimte. De openheid zorgt voor betere communicatie en meer gezelligheid. Daarnaast kun je deze erg stijlvol inrichten. Wil je toch meer scheidingen in de ruimte maar de openheid behouden? Ga dan voor glazen scheidingswanden. De kantoorunits voelen ruim aan en zorgen voor iets meer privacy.

Creëer nu jouw eigen productieve werkomgeving

Met de vorige 7 tips kun jij zelf aan de gang bij het realiseren van een kantoorinrichting die de productiviteit ten goede komt. Een opgeruimd bureau, fijn werkklimaat, flexibele inrichting, ergonomisch kantoormeubilair, kleurgebruik, kantoorplanten en een open kantoorinrichting zijn dé elementen voor een productieve werkomgeving.