Geen producten in je winkelwagen.

Een webshop vanuit huis beginnen: hier dien je rekening mee te houden

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:33

Persbericht - Wanneer je op een moderne manier voor je kansen wil gaan in de retailwereld, dan doe je dat door een webshop te beginnen. Dit kan je gewoon vanuit huis doen. Al is het dan natuurlijk wel van groot belang dat je precies weet waar je allemaal op moet letten. Wanneer je weet wat de do’s en don’ts zijn, dan kan je er een goede slag mee slaan. Daarom is het goed om de volgende tips op te volgen.

De juiste branche vinden

Natuurlijk is het gemakkelijk om vanuit huis de wereld gaan te veroveren met je online winkel. Voordat je je webshop echter opbouwt en online zet, is het wel belangrijk om de markt goed te verkennen. Het is heel moeilijk om nog een webshop te beginnen in een product dat nog niet via deze weg te krijgen is, maar het is niet onmogelijk. Bovendien kan je natuurlijk ook jezelf onderscheiden op allerlei andere vlakken. Dat doe je bijvoorbeeld door na te gaan waar je de service kan verbeteren.

Zorg voor de nodige ruimte

Natuurlijk ga je de webshop vanuit huis runnen, maar dit is natuurlijk niet voldoende om een goedlopende winkel draaiende te houden. Je zal bijvoorbeeld ook je voorraad ergens moeten laten. Daarom is een opslagbox huren bij 1box bijvoorbeeld een goede optie. Daar kan je voor een geschikte prijs voldoende opslagruimte krijgen zodat je gemakkelijk je voorraad kan opslaan. Dit betekent ook dat je je klanten nooit hoeft teleur te stellen als zij een bestelling bij je plaatsen. Dit is een belangrijke zaak voor winkeliers.

Fulltime of erbij?

Een vraag die je jezelf moet stellen is welke mate van inkomsten je verwacht. Is het een leuk extraatje? Of is het mogelijk om met deze webshop een fulltime salaris te verdienen. In dat geval is het dus ook de vraag of het tijd wordt om je huidige baan op te zeggen en alle tijd te steken in het opbouwen en ontwikkelen van de webshop. Zorg wel dat je een goed beeld hebt van wat de mogelijkheden zijn. Zo kan je het risico ook in grote mate beperken.

Wanneer je een webshop als extraatje begint dan zul je relatief veel belasting moeten betalen over de inkomsten. Dit komt doordat je de loonheffingskorting ontvangt over je huidige baan, maar niet over je extraatjes. Wanneer je enkel inkomsten zult ontvangen vanuit de webshop zul je weinig belasting hoeven te betalen omdat je dan wel de loonheffingskorting ontvangt.

Zorg voor goede herkenbaarheid

Zorg dat je goed herkenbaar bent met je webshop wanneer je eenmaal begint. Een pakkende naam is in ieder geval een vereist. Ook een logo en een huisstijl zijn van groot belang. Daarnaast kan je ook herkenbaar zijn door een bepaalde opbouw van je winkel. Alleen is het dan wel belangrijk dat je herkenbaar bent in de goede zin van het woord. Je moet het de klant makkelijker maken, niet moeilijker. Wanneer je je aan al deze zaken houdt, dan heb je een zeer goede kans.