Eén zakelijk energiecontract voor al jouw bedrijfspanden

Een zakelijk energiecontract voor al jouw bedrijfspanden kan heel prettig zijn. Dit soort contracten kunnen heel overzichtelijk zijn en jouw bedrijf vaak ook financieel voordeel opleveren.

Je kunt namelijk heel makkelijk het gebruik aan energie in de verschillende panden vergelijken en zien welk pand veel of juist relatief weinig energie verbruikt. Op basis van dit soort gegevens kun je heel precies ingrijpen – via energiebesparing of isolatiemaatregelen – op plekken waar je het energieverbruik in jouw bedrijf wilt verminderen. Daarnaast scheelt het natuurlijk een hoop administratie; je hoeft maar een contract af te sluiten.

De voordelen van een energiecontract voor meerdere panden
Als we de voordelen van een totaalcontract voor energie voor meerdere bedrijfsvestigingen op een rijtje zetten, valt op dat er veel pre's zijn om als ondernemer over te gaan op een all-in-one-energiecontract:

1. Je kunt eenvoudig per pand of locatie zien of het verbruik relatief hoog of laag is in verhouding tot de andere panden (je hebt namelijk een en hetzelfde tarief, waardoor makkelijk te zien is welk pand hoge energiekosten heeft).

2. Energiebedrijven geven je als gebruiker digitaal toegang tot jouw energiegegevens, zodat je snel – met een paar drukken op de knop – het energieverbruik per pand of locatie kunt inzien. Online kun je ook eenvoudig panden toevoegen of laten afmelden, zodat het energieoverzicht over jouw bedrijf altijd actueel en up-to-date is. Dat is wel zo prettig, want zo kom je nooit voor financiële verrassingen te staan als het gaat om de energiekosten. Vaak bieden energieleveranciers ook diverse rapportagemogelijkheden.

3. Een totaalcontract betekent overzicht en dat geeft rust. Omdat je je energie voor alle panden bij één leverancier afneemt, heb je ook alleen de administratie voor een contract. Je krijgt één factuur en je hoeft geen verschillende contracten van, misschien wel, verschillende leveranciers naast elkaar te houden en op verschillende momenten te betalen voor de energie.

4. Het afnemen van energie bij één enkele energieleverancier levert vaak flink wat financieel voordeel op. Omdat je meer energie inkoopt voor je bedrijfspanden en afdelingen, krijg je vaak een bulkkorting van je leverancier.

5. Wie zijn energie centraler inkoopt, helpt mee aan het vergroten van de duurzaamheid op energiegebied. Energie afnemen van één leverancier is minder arbeidsintensief en milieubelastend dan de energie voor je bedrijfspanden bij een keur aan leveranciers onder te brengen. Vooral als je energie afneemt bij een duurzame energieleverancier.

Kies dus voor energievergelijking via een totaalpakket
Er zijn redenen genoeg om als ondernemer voor één enkele energieleverancier te kiezen. Dit om onder andere het energie vergelijken te vergemakkelijken en jezelf zodoende veel tijd, moeite, geld en onnodige frustraties te besparen. Het is hierbij verstandig dat je je goed oriënteert op de aanbieders van energie. Het aanbod qua energiebedrijven is groot, maar er zijn grote verschillen tussen de diverse energieaanbieders. Zo is het soms voordelig om te kiezen voor een lokale aanbieder, die op 'eigen bodem' groene stroom produceert. Met de keuze voor een lokale aanbieder draag je niet alleen bij aan de regionale economische ontwikkeling maar ook aan een beter milieu en schonere lucht.

Kies voor mutatiebandbreedte
Het is een goed idee om, als er regelmatig mutaties in het aantal bedrijfspanden zijn, te kiezen voor een mutatiebandbreedte, uiteraard in overleg met jouw energieleverancier. Al er een pand bij je bedrijf komt, dan wordt dit pand eenvoudig – tegen vergelijkbare of goedkopere tarieven – toegevoegd aan het energiecontract. Verkoop je daarentegen een bedrijfsvestiging, dan kun je dit pand gratis uit het energiecontract halen.

Pricewise vergelijkt voor de markten energie-, auto-, zorg-, lenen en wonen alle verzekeringen van alle leveranciers om consumenten de laagste prijs/kwaliteitgarantie te bieden. Pricewise vindt dat iedereen namelijk de beste deal verdient voor energie, verzekeringen, internet & tv en lenen. Daarom maken we je wakker en wijzer, en zettten we de markt samen op scherp.

Tenslotte kunnen bezoekers van onze website binnen een aantal klikken de leveranciers vergelijk en tegelijkertijd overstappen naar een goedkopere aanbieder. Als, er nog vragen zijn hebben wij nog een overstapcoach die jou live kan helpen gedurende het overstapproces van verscheidene aanbieders.

Probeer nu meer te besparen op je vaste lasten op de volgende webpagina: https://www.pricewise.nl/energie-vergelijken/ .

Wat is Pricewise haar verdienmodel?

Pricewise krijg per afgesloten contact een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders. Voor deze vergoeding leveren wij een aantal essentiële diensten zoals, nieuwe software mogelijkheden zodat elke bezoeker zo goed als mogelijk wordt geholpen qua look & feeling in het overstapproces. Daarnaast proberen we de bezoekers het zo makkelijk mogelijk te maken, waardoor de bezoeker geen frustratie ervaart in het gehele proces.

We krijgen een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders per afgesloten contract. Voor deze vergoeding leveren we een groot aantal essentiële diensten. We ontwikkelen en verbeteren voortdurend onze software, zodat jij makkelijk en transparant de markt kunt vergelijken. Onze productmanagers onderhandelen de scherpste tarieven voor je. Onze experts halen alle addertjes voor je boven het gras. En onze klantenservice helpt je met al je vragen tijdens het vergelijken, aanvragen en overstappen. Maar ook lang erna.