Eerste ronde aandelen SharePeople van € 125.000 in 36 uur uitverkocht

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:53

Persbericht - Van de eerste mogelijkheid om mede-eigenaar van SharePeople te worden, hebben klanten gretig gebruik gemaakt. Afgelopen weekend werd in 36 uur tijd voor in totaal € 125.000 aan aandelen gekocht door 133 deelnemers. Een aandeel in de coöperatie SharePeople kostte in deze eerste ronde € 25 euro. De minimale afname per deelnemer was op tien aandelen gezet. Het opgehaalde kapitaal wordt gebruikt om de groei van SharePeople verder te versnellen. De ambitie is om binnen twee jaar het aantal klanten te vertienvoudigen van 1.600 naar 16.000 klanten.

SharePeople maakt gebruik van het online platform Eyevestor om deze aandelentransacties mogelijk te maken. Omdat deze eerste ronde zo succesvol is verlopen, is SharePeople van plan om begin 2020 een volgende ronde te doen waardoor nog meer klanten de mogelijkheid krijgen ook mede-eigenaar van SharePeople te worden.

Cosmas Blaauw, oprichter van SharePeople: “Bij SharePeople bouwen we samen een vangnet voor het geval je als zzp’er arbeidsongeschikt wordt. Het is mooi om te zien dat deze ‘samen doen we het’-gedachte extra kracht wordt bijgezet doordat je als deelnemer ook mede-eigenaar kunt worden. De snelle verkoop van de aandelen in deze eerste ronde geeft aan dat we zeer betrokken deelnemers hebben.”

SharePeople groeide de afgelopen 12 maanden gemiddeld met meer dan 10% per maand en telt inmiddels 1.600 klanten. Omdat het ziekteverzuim bij SharePeople laag is, zijn de kosten ook zeer laag: voor een inkomen van € 2000 per maand bij arbeidsongeschiktheid (max. 24 maanden) betaal je nog geen € 30 per maand.

Over SharePeople
Tachtig procent van de ondernemers verzekert zich niet voor arbeidsongeschiktheid. Belangrijkste reden is de hoge premie voor zo’n verzekering. Maar als je dan langdurig ziek wordt, kom je in financiële problemen. SharePeople wil dit grote maatschappelijk probleem helpen oplossen. Met SharePeople kunnen (zelfstandig) ondernemers onderling het risico op arbeidsongeschiktheid opvangen. Het aantal deelnemers is sinds de start in 2017 gegroeid tot 3.400. SharePeople is een coöperatie waarvan klanten lid kunnen worden.

Foto: Etienne Oldeman