Effecten inreisverbod op de parkeer- en taximarkt rondom de luchthavens

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:34

Persbericht -   Rotterdam Airport Op Rotterdam Airport is het op dit moment opvallend rustig. Het inreisverbod en alle andere maatregelen tegen...

Rotterdam Airport

Op Rotterdam Airport is het op dit moment opvallend rustig. Het inreisverbod en alle andere maatregelen tegen corona zorgen er voor dat er nauwelijks meer een boeking gedaan wordt voor de zomerperiode. De enkele boekingen die binnenkomen om te parkeren zijn zakelijk.

Als je je auto op het luchthaven wilt parkeren bij Zestienhoven ben je op dit moment gunstig uit, zo blijkt uit onderzoek van diverse vergelijkers.

Op de luchthaven bij Zestienhoven staan er veel minder taxi’s dan anders. Veel chauffeurs zijn thuisgebleven, omdat er op dit moment simpelweg te weinig klanten zijn. Ook staan er op dit moment veel minder auto’s geparkeerd dan voorheen.

Schiphol

Ook op Schiphol zijn de effecten van de maatregel groot te noemen. Schiphol is namelijk het grootste vertrekpunt van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Airlines. Dagelijks gaan er 21 vluchten vanuit Schiphol naar de VS.

Rondom Schiphol is de daling van het aantal boekingen voor een taxi groot te noemen. De hotels zijn leeg, er zijn op dit moment weinig passagiers op Schiphol en ook deze zomer is de verwachting dat het aantal boekingen laag blijft. De chauffeurs zien het aantal klanten vanuit Schiphol fors inkrimpen. Bij veel taxichauffeurs staat het water tot aan de lippen, waardoor zij veel klanten zullen accepteren.

Wanneer je van plan bent om te gaan reizen via Schiphol is het slim om een taxi op Schiphol Airport te boeken. Op diverse vergelijkingsplatformen vind je op dit moment veel taxibedrijven, zodat je een voordelige taxirit kan uitkiezen.

Eindhoven Airport

Op Eindhoven Airport zijn de gevolgen van het coronavirus en het bijbehorende inreisverbod niet anders. Diverse luchtvaartmaatschappijen annuleren de vluchten. Zo heeft Marokko besloten om het vliegen van en naar Nederland te verbieden en heeft het Spaanse en Franse parlement tot een lockdown besloten. Eindhoven Airport heeft veel verkeer van en naar de Europese bestemmingen. Veel vervoersbedrijven, zoals taxibedrijven en parkeeraanbieders, merken dit meteen in hun portemonnee.

De parkeer- en taximarkt heeft het door het coronavirus en de bijkomende inreisverbod dus behoorlijk zwaar. De boekingen die voor de zomer worden gedaan zijn voornamelijk zakelijk.