Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Eigen webwinkel beginnen of laten groeien? Volg deze Webwinkel Vakdagen gids

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:09

Persbericht - Wil jij je eigen webwinkel beginnen of je webwinkel laten groeien? Volg deze Webwinkel Vakdagen gids en je weet exact welke lezingen interessant zijn om te volgen op de WWV.

Zit je eraan te denken om je eigen online winkel te openen? Dan is het verstandig om je te verdiepen in e-commerce. De ontwikkelingen binnen de markt gaan zo snel en jij wilt natuurlijk dat jouw webshop het meest up-to-date is en aan de laatste regels voldoet. Maar wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen voor jouw webwinkel? Wil je dat graag weten? Kom dan naar Utrecht voor de Webwinkel Vakdagen.

Bezoek de Webwinkel Vakdagen

Dit jaar vindt de twaalfde editie van de Webwinkel Vakdagen (WWV) plaats in Utrecht. Op 24 en 25 december is de grote e-commerce beurs, met specialisten uit binnen- en buitenland, weer in Nederland. Tijdens deze dagen komen alle trends en ontwikkelingen voor jouw webwinkel aan bod.

Dus, wil jij je eigen webwinkel beginnen? Of wil jij jouw online winkel een flinke boost geven? Breng dan een bezoek aan dit evenement. Het bezoeken van de beurs is overigens helemaal gratis. Speciaal voor iedereen die eraan denkt om een eigen webshop te openen, gaan wij een aantal interessante sprekers bij langs.

Wat zijn interessante sprekers voor startende webwinkels?

Tijdens het evenement worden er door verschillende sprekers lezingen gegeven. In de grootste zaal van de beurs komen sprekers als Olivier van Duijn (Marktplaats), Joris Beckers (Picnic), Pieter de Zwart (Coolblue) en Huub Vermeulen (Bol.com). De overige zalen zijn ingedeeld op thema. Enkele thema’s tijdens de beurs zijn: Analytics, Digital Transformation, neuromarketing, omnichannel en Customers Experience. Om ervoor te zorgen dat jij op de juiste dag naar de juiste sprekers gaat, hebben wij de Webwinkel Vakdagen gids samengesteld. Hieronder vind je een aantal interessante lezingen voor de beginnende webshop.

Hoe bedenk je een geschikte domeinnaam voor jouw webshop?
Door de juiste naam te verzinnen, onderscheid jij jezelf van de concurrentie. Zodra je een naam hebt bedacht, moet je direct kijken of de juiste domeinnaam nog beschikbaar is. Op de website van de SIDN kun je zien of jouw .nl domeinnaam nog beschikbaar is. Dankzij een unieke naam, onthouden klanten jouw shop. Tijdens zijn presentatie vertelt Michel Henneke jou hoe je een goede domeinnaam formuleert en waar je aan moet denken. De lezing van Michel Henneke vindt plaats in zaal 1 op woensdag van 10.30 – 11.00 uur en donderdag van 11.15 – 11.45 uur.
 
Hoe haal je meer mobiele verkopen via jouw webwinkel?
Het is ondertussen voor eenieder bekend dat het aantal online verkopen aanzienlijk is gestegen. Het is dus belangrijk om rekening te houden met mobiele gebruikers. Om ervoor te zorgen dat de mobiele bezoeker een goede ervaring heeft met jouw webshop, moet je ervoor zorgen dat jouw site geschikt is voor mobiel gebruik. Heb jij al een mobiele app of versie van jouw webshop? Op donderdag vertelt Jurjen Jongejan hoe jij de consument kunt overtuigen om een product in jouw webshop te kopen via de smartphone. De lezing is op woensdag in zaal 1 van 12.00 – 12.30 uur.
 
Hoe houd je de voorraad van je webshop op orde?
Voorraadbeheer is een van de belangrijkste elementen van een online winkel. Consumenten die een online aankoop doen, verwachten dat het product te allen tijde op voorraad is. Als jij het product niet op voorraad hebt, kan de consument het eenvoudig bij de concurrent kopen. Hoe zorg jij ervoor dat jouw voorraad altijd op orde is? Dat vertelt Peter Bocken, op woensdag, in zijn lezing over voorraadbeheer. De lezing is van 14.45 – 15.15 uur in zaal 2.

Hoe creëer je een omnichannel strategie voor je webwinkel?
Voor een webshop is het erg belangrijk om een goede omnichannel strategie te hebben. Tijdens het maken van een webwinkel is het verstandig om alvast na te denken over omnichannel. Elke klant moet, via welk kanaal dan ook, dezelfde ervaring hebben. Wil je alles te weten komen over omnichannel? Kom dan woensdag naar de lezing van Laurens Spiele. De lezing vindt plaats van 14.45 – 15.15 uur in zaal 5.

Hoe zorg jij voor een goede productlevering aan jouw klanten?
Een klant heeft een bestelling geplaatst in jouw winkel. Tijd om ervoor te zorgen dat het product goed en op tijd geleverd wordt. Hoe zorg jij ervoor dat jouw pakketje in het oog springt? De levering van het pakketje is een van de belangrijkste contactpunten met jouw klant. Richard Klomp en Martijn Moerkerk vertellen jou op woensdag alles over de ideale productlevering. De lezing is in zaal 5 van 13.15 – 13.45 uur. 
 
Een stapje verder dan omnichannel: een Connected Store
Bij een Connected Store staat klantbeleving centraal. Dankzij het analyseren van online en offline gegevens heb jij alle informatie om jouw klanten de ideale shopping experience te bieden. Thijs Schouten maakt gebruik van praktijkvoorbeelden om jou alles duidelijk te maken over de Connected Store. De lezing van Thijs Schouten vindt plaats op donderdag van 11.15 – 11.45 uur in zaal 3.
 
Hoe haal je als beginnende webshop het maximale uit Analytics?
Zodra jij je webwinkel hebt geopend is het belangrijk om direct aan de slag te gaan met Analytics. Dankzij die gegevens kun je zien en bijhouden hoeveel traffic er naar jouw site komt. Dankzij goed gebruik van SEO en SEA kun jij beter gevonden worden in Google, waardoor je altijd een stapje voor bent op de concurrentie. Kees Beckering noemt de belangrijkst online marketing tools in zijn lezing op donderdag. De lezing is in zaal 1 van 14.45 – 15.15 uur.
 
Hoe haal je de beste conversie uit jouw webwinkel?
Je webshop is gestart en ziet er goed uit, maar de verkopen komen maar niet op gang. Hoe zorg je ervoor dat jij meer verkoopt? De conversietips van Gert-Jan Ensink helpen jou om de beste conversie te behalen. Hij vertelt jou op donderdag precies hoe jij jouw online klanten kunt begeleiden en verleiden tot een aankoop in jouw shop. Gert-Jan Ensink geeft zijn presentatie op woensdag en donderdag in zaal 7 van 10.30 – 11.00 uur.

Inspireer jezelf om een eigen webshop te openen

De in dit artikel genoemde sprekers zijn slechts een greep uit de vele lezingen die tijdens de Webwinkel Vakdagen worden gehouden. Kom naar de beurs om alles te weten te komen over online shopping en het beginnen van een webshop. Kortom, inspireer jezelf om jouw eigen online winkel te beginnen.