Erotiekketen Christine le Duc vaart een andere koers

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:52

Persbericht - Christine le Duc gooide in 2009 al het roer om, maar de erotiekketen lijkt met een vrouwelijke CEO nu echt een andere koers te varen. Met Audrey van Ham aan de top wil het merk seks vrouwvriendelijker, maar vooral leuker maken.

Erotiekketen Christine le Duc bestaat inmiddels vijftig jaar en in die jaren is er veel veranderd. Waar het begon met de illegale verkoop van erotische tijdschriften en seksfilms op de Wallen, is het merk nu uitgegroeid tot het bekendste en grootste erotiekbedrijf van Nederland. Sinds kort heeft de erotiekketen een nieuwe CEO: Audrey van Ham. Ze is de eerste vrouwelijke CEO van het merk en heeft een belangrijke missie voor het merk: seks vrouwvriendelijker maar vooral leuker maken. Hoe? Door ervoor te zorgen dat mensen zichzelf en hun behoeftes en fantasieën beter leren kennen, zonder gêne.

Online versus in de winkel

Bij Christine le Duc kan iedereen terecht. Man, vrouw, jong, oud; als je je behoeftes en fantasieën (en die van je partner) beter wilt leren kennen, ben je bij Christine le Duc aan het juiste adres. De slogan van de keten luidt niet voor niets: live your fantasy. En bij die zoektocht helpt Christine le Duc je graag. Audrey van Ham benadrukt in een interview met het AD dat die persoonlijke aandacht het verschil is met online winkelen: “Er is veel vraag naar advies op seksueel gebied. Op internet is alles voorhanden, maar veel mensen weten niet hoe het er dan in de echte wereld aan toe gaat. Er is geen ander Nederlands bedrijf dat net als wij op vrouwen gericht is en advies kan geven met winkelmedewerkers die tussen de tien en vijftien jaar aan ervaring hebben.” De winkels en online shop van Christine le Duc zijn volgens Audrey van Ham daarom complementair. In de winkel kun je over erotiek praten, producten vasthouden en voelen en advies krijgen; het is een beleving. Mocht je toch graag online willen shoppen en dit bij een discreet, maar vooral betrouwbaar merk willen doen, dan kun je ook bij christineleduc.nl terecht.

Taboes doorbreken

Om de zoektocht naar je eigen behoeftes en fantasieën wat makkelijker te maken, wil Christine le Duc de drempel tot het kopen van erotische producten verlagen. Want hoewel veel taboes rondom erotiek doorbroken zijn, valt er ook nog veel winst te behalen. Christine le Duc heeft voornamelijk vrouwelijke klanten, en daarom is het van belang dat erotiek bij hen op een laagdrempelige en vrouwvriendelijke manier gepresenteerd wordt. Audrey van Ham gelooft dat mooie lingerie daar een cruciale rol in speelt. “Ik ben ervan overtuigd dat mooi ondergoed vrouwen ontzettend aanspreekt en de drempel verlaagt om het verdere assortiment in de winkel te bekijken”, vertelt ze in het AD. Door de lingerie voorin de winkel te zetten, lopen vrouwen (en ook mannen) makkelijker naar binnen. Later in de winkel staan dan pas de sex toys en andere erotische producten.

Door de aankoop van erotische producten makkelijker te maken, hoopt Christine le Duc hun doel te bereiken: Nederland een beter seksleven bezorgen, zonder gêne, met plezier.