Exact Online veruit het populairste boekhoudprogramma bij succesvolle bedrijven

Onder succesvolle bedrijven in Nederland gebruikt meer dan de helft Exact Online als boekhoudprogramma. Maar liefst 51,2 procent van deze bedrijven gebruikt Exact Online. Dat blijkt uit onderzoek van Appwatching onder 41 bedrijven die of in de Deloitte Fast50 staan of een FD Gazelle zijn.

Verder komt in het onderzoek naar voren dat 95 procent van de succesvolle bedrijven beschikt over een boekhoudpakket. Onder bedrijven met meer dan 25 medewerkers is dit zelfs honderd procent.

Een eigen CRM maken

Appwatching onderzocht ook welk CRM systeem het populairst is onder deze bedrijven. Uit het resultaat blijkt dat, in tegenstelling tot het gebruik van de boekhoudprogramma’s, het CRM-gebruik veel gevarieerder is. Wat verder opvalt, is dat de meeste bedrijven (14,6 procent) hun eigen CRM maken. Vooral onder de bedrijven met meer dan 25 medewerkers is dit het geval: 16,7 procent. Onder deze bedrijven bleken verder Salesforce (20,8 procent) en Hubspot (12,5 procent) veelgebruikt.

Cloudsoftware is gemeengoed

Ook een online CRM systeem wordt veel gebruikt door de succesvolle bedrijven. Negen van de tien beschikt over een CRM systeem. “Uit de resultaten van dit onderzoek blijkt dat het gebruik van een cloudsoftware tegenwoordig gemeengoed is. Zonder een online boekhoudpakket en CRM systeem kun je geen sterke groei realiseren”, licht Steven Houkes, hoofdonderzoeker van Appwatching, toe.

Over Appwatching

Appwatching is een online platform waar je als ondernemer alles komt te weten over de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van business apps. Wij geloven dat jij met de nieuwste generatie apps alles uit je business haalt. Om goed op de hoogte te blijven van wat er allemaal gebeurt op gebied van bedrijfssoftware is Appwatching de site die jou hierin ondersteunt.

Ontdek, vergelijk & vind de beste bedrijfssoftware!

Appwiki is dé advieswebsite waar je als bedrijf en ondernemer de juiste bedrijfssoftware vindt en selecteert. Appwiki is voor ondernemers en bedrijven een gids die ze door het bedrijfssoftwarebos leidt en helpt de juiste software te selecteren. Door gebruik te maken van cloud software kun je als onderneming tijd en geld besparen, concurrentievoordeel pakken en heb je altijd en overal inzicht in belangrijke bedrijfsinformatie.

Dit doen we onder meer door een handige tool te bieden waarmee je bedrijfssoftware kunt vergelijken op basis van functionaliteiten, prijzen en reviews van gebruikers. Denk daarbij aan software als:

Door onze expertise en kennis met jou te delen helpen we je slimmer te ondernemen. Dit doen wij door blogs, video's, checklists en whitepapers te delen met daarin handige tips en tricks voor ondernemers. Wanneer je één van onze stukken hebt gelezen of gezien, ben je een stukje wijzer geworden en misschien wel klaar om de stap naar cloudsoftware te nemen!

Ook in België zijn we nu actief. Kijk eens op www.appwiki.be